Тропарь пресвятой троице

Тропарь пресвятой троице

12 Святей Троице. Пятидесятница. (тропарь, кондак, задостойник, молитва и величание)

Тропарь, глас 8:

Благослове́н еси́, Христе́ Бо́же наш,/ И́же прему́дры ловцы́ явле́й,/ низпосла́в им Ду́ха Свята́го,// и те́ми уловле́й вселе́нную, Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

Кондак, глас 8:

Егда́ снизше́л язы́ки слия́,/ разделя́ше язы́ки Вы́шний,/ егда́ же о́гненныя язы́ки раздая́ше,/ в соедине́ние вся́ призва́,// и согла́сно сла́вим Всесвята́го Ду́ха.

Задостойник, глас 4:

Апо́столи, соше́ствие Уте́шителя зря́ще, удиви́шася,// ка́ко в ви́де о́гненых язы́к яви́ся Дух Святы́й.

Ра́дуйся, Цари́це,/ матероде́вственная сла́во:/ вся́ка бо удобообраща́тельная благоглаго́ливая уста́ вити́йствовати не мо́гут/ Тебе́ пе́ти досто́йно;/ изумева́ет же ум всяк твое́ Рождество́ разуме́ти.// Те́мже Тя согла́сно сла́вим.

Молитва

Пресвята́я Тро́ице, Единосу́щная Держа́во, всех благи́х Вина́, что воздади́м Тебе́ за вся́, я́же воздала́ еси́ нам, гре́шным и недосто́йным, пре́жде, не́же на свет произыдо́хом, за вся́, я́же воздае́ши коему́ждо нас по вся́ дни и я́же угото́вала еси́ всем нам в ве́це гряду́щем? Подоба́ше у́бо за толи́кия благодея́ния и щедро́ты благодари́ти Тя не словесы́ то́чию, но па́че де́лы, храня́ще и исполня́юще за́поведи Твоя́: мы же, страсте́м на́шим и злым обы́чаем вне́мше, в бесчи́сленные от ю́ности низверго́хомся грехи́ и беззако́ния. Сего́ ра́ди, я́ко нечи́стым и оскверне́нным, не то́чию пред трисве́тлое Лице́ Твое́ безсту́дно яви́теся, но ниже́ И́мене Твоего́ Пресвята́го изрещи́ довле́ше нам, а́ще бы не Ты Сама́ благоизво́лила во отра́ду на́шу возвести́ти, я́ко, чи́стыя и пра́ведныя лю́бящи, и гре́шники ка́ющиеся ми́луеши и благоутро́бне прие́млеши. При́зри у́бо, о Пребоже́ственная Тро́ице, с высоты́ Святы́я Сла́вы Твоея́ на нас, многогре́шных, и благо́е произволе́ние на́ше вме́сто благи́х дел приими́, и пода́ждь нам ду́ха и́стиннаго покая́ния, да возненави́девше всяк грех, в чистоте́ и пра́вде до конца́ дней на́ших поживе́м, творя́ще пресвяту́ю во́лю Твою́ и сла́вяще чи́стыми по́мыслы и благи́ми дея́ньми сладча́йшее и великоле́пое и́мя Твое́. Ами́нь.

Величание

Велича́ем Тя,/ Живода́вче Христе́,/ и чтим Всесвята́го Ду́ха Твоего́,/ Его́же от Отца́ посла́л еси́// Боже́ственным ученико́м Твои́м.

Назад к списку

Канон первый святаго апостола Андрея Первозваннаго,
глас первый.
Песнь 1
Ирмос: Твоя победительная десница Боголепно в крепости прославися: та бо, Безсмертне, яко всемогущая, противныя сотре, израильтяном путь глубины новосоделавшая.
Смутившуюся мою душу помышлении же и словесы очисти всельшеюся в тя, проповедниче Христов Андрее, Божественною благодатию, яко да чисте источу ти пение достойное.
Честное, Предтеча Христов, своих учеников верховнейшее, от неплодове прозябшии, из Девы рождшемуся Христу препрославленному, Андрея, радуяся, приведе.
Желанием и любовию неуклонною добродетели степеней начен и восхождению присно поучаяся, от немощныя силы к верховнейшей, Андрее, силе достигл еси.
Богородичен: Радуйся, благодати источниче; радуйся, лествице и двере Небесная; радуйся, свещниче, и стамно златая, и горо несекомая, Яже Жизнодавца Христа миру Рождшая.

Песнь 3
Ирмос: Едине Ведый человеческаго существа немощь и милостивно в ней воображся, препояши мя с высоты силою, еже вопити Тебе, Святый: одушевленный храме неизреченныя славы Твоея, Человеколюбче.
Притекл еси, жаждею не зван, Андрее, но самовольне жизни ко Источнику, якоже елень, и всем, Сего обрет, проповедал еси, и, пив, напоил еси нетления водами истаявшия жаждею концы.
Уведев естественныя законы, Андрее досточудне, и общника сродника приял еси, вопия: обретохом Желаемаго и путесотворившаго плоти рождение, сказал еси разум духовный.
Мрежею слова из глубины прелести уловил еси словесныя рыбы, апостоле, и трапезе Христовей снедь чистую принесл еси, просвещенныя благодатию Явльшагося в подобии плоти.
Богородичен: Бога заченши во утробе, Дево, Духом всесвятым, пребыла еси неопальна, понеже Тя купина, законоположнику Моисею палиму, несожженна яве предвозвести, огнь приимшую нестерпимый.
Седален, глас 8.
Яко первозваннаго всех учеников, и самовидца Слова, и служителя, Андрее апостоле, по долгу чтим тя, Агнцу бо, вземлюшему грехи мира, несомненною верою тепле последовал еси, отонудуже и страсти Его общник показался еси, плотию претерпевшаго нас ради вольно смерть.

Сего ради вопием ти: молися Христу Богу грехов оставление подати празднующим любовию святую память твою.
Песнь 4
Ирмос: Гору Тя, благодатию Божиею приосененную, прозорливыма Аввакум усмотрив очима, из Тебе изыти Израилеву провозглашаше святому во спасение наше и обновление.
Божественная, истребительная горшаго вседетельнаго и светозарнаго Духа сила, в тя, Андрее, всельшися Боголепне, огненнаго языка во образе, неизреченных показа тя проповедника.
Не оружия ко мщению взяше плотская и к низвержению крепких твердынь вражиих, Андрей всечестный, но, Христом оградився, принесе, пленив, языки в послушание.
Гору тя, каплющую разумное веселие, преестественный Бог, осуществивыйся еже о нас, Андрее, яви, горы горькия демонскаго возношения потребляющую силою Духа.
Любовию совершающия твою память в песнех, от обильна дара Учителя твоего, Христа, Андрее пребогате, духовнаго веселия водами исполняя не престай молитвами твоими.
Богородичен: Поем велие и страшное Твое таинство, премирных бо утаився чиноначалий, на Тя присно Сый сниде, яко дождь на руно, Всепетая, на спасение наше и обновление.
Песнь 5
Ирмос: Просветивый сиянием пришествия Твоего, Христе, и осветивый Крестом Твоим мира концы, сердца просвети светом Твоего Богоразумия православно поющих Тя.
Восприял еси, Егоже вожделел еси, Андрее апостоле, в нетленных с Ним обитав селениих, трудов твоих снопы пожав достойно, темже тя песньми славим.
Возлюбил еси Владыку и Того во след быстро потекл еси, стопами Его к жизни наставляемь и страстей Того нелживо, пречестне Андрее, даже до смерти подражая.
Напряг тя, яко стрелу сильну, блаженне, испусти в весь мир Господь, ураняя демоны и злочестием уязвленныя человеки врачуя.
Богородичен: Веселятся Небесныя силы, зряще Тя, радуются с ними и человеческая собрания, Рождеством бо Твоим соединишася, Дево Богородице, Тя достойно славяще.
Песнь 6
Ирмос: Обыде нас последняя бездна, несть избавляя, вменихомся, яко овцы заколения, спаси люди Твоя, Боже наш, Ты бо крепость немощствующих и исправление.
Море житейское преплавая в ладии телесней, всяческая правящаго, Христа, обрел еси кормчия, всеблаженне, и к Нему, радуяся, пристал еси, Андрее всечестне.
Духи словом прогоняются, недузи бегают, душевных же страстей множество далече от недужных отгоняются данною тебе от Бога, Андрее, благодатию.
Яко волна тихая, кротким духом движимь, блаженне, изсушил еси моря лукавая многобожия Божественными струями и реки Богознания всем источил еси.
Богородичен: Веселятся о Тебе, Дево Пречистая, рода нашего праотцы, Едем восприемше Тобою, егоже преступлением погубиша, Ты бо Чистая и прежде Рождества и по Рождестве еси.
Кондак, глас 2
Мужества тезоименитаго Богоглагольника и Церкве возследователя верховнаго, Петрова сродника восхвалим, зане якоже древле сему и ныне нам воззва: приидите, обретохом Желаемаго.
Икос
Древле убо Давид востягает грешнаго, яко мене, поведати Божия благословне оправдания, обаче к вере учит паки и слезами множайшими изглагольствует: днесь бо глас Его аще услышите, сердец не ожесточите, яко некогда Израиль преогорчи. Наводит же прочее во псалме: Господеви вся земля воспойте, приидите, обретохом Желаемаго.
Песнь 7
Ирмос: Тебе, умную, Богородице, пещь разсмотряем, вернии, якоже бо отроки спасе три Превозносимый, мир обнови, во чреве Твоем всецел, хвальный отцев Бог и препрославлен.
Нелживо явственно исполнися обещание Твое, Христе, бури бо ученик Твой Божественнейший, словом запрещая, на кроткую тишину преложи, хвальный отцев Боже и препрославленный.
На умную Сиона, апостоле, взыти гору повелен, спасения же приим чашу, радуяся, подаеши, преходя смертию к Божественней жизни, хвальнаго отцев Бога и препрославленнаго.
Тя словесную реку показа Божественная вода жизни, прелестныя реки потоки изсушающую, блаженне, проповедания и вопиющия напаяющую: хвальный отцев Боже и препрославленный.
Ты земнороден сый, апостоле, преестественно чудодействуеши, любовию бо срастворився, Тому последовал еси, возлюбившему тя Христу, хвальный, воспевая, Бог и препрославленный.
Богородичен: Тя Иаков, Богородице, лествицу пророчески разуме, Тобою бо на земли Превышаемый явися человеком и поживе, якоже благоволи: хвальный отцев Бог и препрославленный.
Песнь 8
Ирмос: В пещи отроцы Израилевы, якоже в горниле, добротою благочестия чистее злата блещахуся, глаголюще: благословите, вся дела Господня, Господа, пойте и превозносите во вся веки.
Светоносная и веселотворная луча врачеваний, Андрее, Христов апостоле, осиявает нас Божественная память твоя, вопиющих: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите во вся веки.
Человеческое естество получив, того превозшел еси законы, и ко Ангельстей прешел еси скинии, Андрее апостоле, и зовеши: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите во вся веки.
Еже с высоты Духа Божия дохновение тя прежде огненно просвети, ритора, Богоглаголиве, показует тепла, вопиюща, апостоле, Христу твоему: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите во вся веки.
Светолучен, якоже молния, во свет языков изшел еси, тьму неведения отгоня, и верныя просвещая, зовущия: благословите, вся дела Господня, Господа, пойте и превозносите Его во веки.
Богородичен: Радуйся, престоле славы Божия, радуйся, верных стено, Еюже Свет сущим во тьме возсия,— Христос, Тебе блажащим и вопиющим: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите Его во веки.
Песнь 9
Ирмос: Образ чистаго рождества Твоего огнепалимая купина показа неопальная; и ныне на нас напастей свирепеющую угасити, молимся, пещь, да Тя, Богородице, непрестанно величаем.
Яко ученик всеизящнейший, на Кресте хотением распеншемуся Владыце твоему даже до смерти последуя, возшел еси, радуяся, на высоту креста, идяй шествием на Небеса, блаженне апостоле.
Дверь Едема тебе отверзеся, и предложися лествица небесная, и прияша тя небесныя обители, и предстал еси, радуяся, апостоле, Христу Жизнодавцу о мире молитвенник изящнейший.
Равными прославился еси страданьми Учителя твоего, блаженне Андрее всемудре, крестом бо Божественный конец приял еси и причастием Бог был еси. Темже тя молим о нас присно молися.
Радуяся, двоице всеизряднейшая, на Небесех наследовавши ныне гражданство, назираете же венцев произволение, тех побеждающи силу, и Божественных дарований просвещаете светлостьми.
Богородичен: Из корене Давидова прозябла еси пророческаго, Дева, и Богоотеческаго, но и Давида яко истинно Ты прославила еси, яко рождшая пророчествуемаго Господа славы, Егоже поюще, достойне величаем.
Светилен
Слово Пребезначальное обрет тя, всеблаженне, первозванна показа всех апостолов, Андрее приснопамятне, и, Сего стопам возследуя, показался еси путевождь заблуждших, к Небесному сия возводя Божественному шествию.
перейти в каталог файлов

Канон Пресвятыя Троицы, глас 4.

Песнь 1

Ирмос:Божественным покровен медленоязычный мраком, извитийствова Богописанный закон: тину бо отряс очесе умнаго, видит Сущаго и научается Духа разуму, хваля Божественными песньми.

Рекоша чистая и честная уста: разлучения вам не будет, о друзи! Аз бо на Отчем Вышнем Престоле соседя, излию Духа, возсияти желающим благодать независтную.

Предел прешедшее истиннейшее Слово, тихообразно совершает сердце: дело бо скончав, возвесели други, дыханием нужным и огненными языки, подав Духа Христос, якоже обещася.

Песнь 3

Ирмос:Разверзе утробы нечадствовавшия узы, досаду же неудоботерпиму благочадствующия, едина молитва пророчицы древле Анны, носящия дух сокрушен, к Сильному и Богу разумов.

Непостижима есть Богоначальнейшая: вития бо изъяви безкнижныя, рыбари премудрыя, заушающия словом и от глубокия нощи изымающия люди безчисленны, блистанием Духа.

Бяше исходен от нерожденна Света всесильный сияющий Свет, Егоже Сыном Отеческия власти ныне являет срасленное озарение, огненный глас в Сионе языком.

Седален, глас 8

Спасовы рачителие радости исполнишася и дерзновение прияша прежде боящиися: яко Дух Святый днесь свыше сниде на дом ученический, и ин иная глаголаше к людем.

Языцы бо разсеяшася, видими яко огнь, и сих не опали, но паче ороси.

Песнь 4

Ирмос:Царю царей, яковый от яковаго Един Слове произшедый от Отца безвиновнаго, равномощнаго Твоего Духа апостолом истинно послал еси, яко Благодетеля поющим: слава державе Твоей, Господи.

Баню Божественную пакибытия словом растворив, ссложенное естество, дождоточиши ми струю от нетленнопрободеннаго Твоего ребра, о Божий Слове, запечатлея теплотою Духа.

Прекланяют вся Утешителю колена, Сыну же Отчу, Отцу срасленному, в Лицех бо видеша трегубых Существо же истинное, неприкосновенное, безлетное, единое: возсия бо свет благодать Духа.

Да исполнятся вси богоначальнейшим, елицы служителие Трисветлаго Существа: паче естества бо совершает яко Благодетель, и огнесветит Христос во спасение, всю дая благодать Духа.

Песнь 5

Ирмос:Решительное очищение грехов, огнедухновенную приимите Духа росу, о чада светообразная церковная: ныне от Сиона бо изыде закон, языкоогнеобразная Духа благодать.

Якоже благоволи самовластно, необладанный исходит Дух от Отца, умудряя в языцех апостолы, печатлея живоносное слово, отчесильное, сообразное, егоже Спас рече.

Да исцелит убо смысл от греха, и се устрояше апостолов, Бог Слово Всеначальное, пречистый дом, в немже единомощнаго же и ссущественнаго ныне вселяет Духа свет.

Песнь 6

Ирмос:Очищение нам Христе и спасение, Владыко, возсиял еси от Девы, да яко пророка от зверя морскаго персей Иону, от тли исхитиши всего Адама всеродна падшаго.

Истинный нам правый во утробах вечно приимшим Дух, да обновиши Отчеисходный, и всесовокупленно, вещества ненавистнаго палительный скверн, кала же смыслов чистительный, Вседержителю.

Желательное достояние апостолом, сионяном чающим Твоего пришествия, познание Дух Отчерожденна Слова речь жестокую языческих ласкательств скоро показа, огнедохновенно утверждаеши.

Кондак, глас 8

Егда снизшед языки слия, разделяше языки Вышний, егда же огненныя языки раздаяше, в соединение вся призва, и согласно славим Всесвятаго Духа.

Икос

Скорое и известное даждь утешение рабом Твоим Иисусе, внегда унывати духом нашим, не разлучайся от душ наших в скорбех, не удаляйся от мыслей наших во обстояниих, но присно нас предвари.

Приближися нам, приближися везде Сый, якоже со апостолы Твоими всегда еси, сице и Тебе желающим соедини Себе, Щедре, да совокуплени Тебе поем и славословим Всесвятаго Духа Твоего.

Песнь 7

Ирмос:Согласная возшуме органская песнь, почитати златосотворенный бездушный истукан; Утешителева же светоносная благодать почествует, еже вопити: Троице Единая, равносильная, Безначальная, благословена еси.

Гласа пророковещательнаго не разумевше, глаголаху безумнии виносотворенное пиянство, речи яко странны слышаша апостолов, благочестивии же Тебе вопием божественно: Благодетелю всех, благословен еси.

Божественное учение возгреме видяй видения Божественный Иоиль, Богоначальнейшаго, имже излию, рек, якоже Слова, Духа Моего свозопиющим: Естество Тривещанное Светлое, благословен еси.

Троичную убо раздели зря благодать, яко да явит три Ипостаси, почитати в простоте власти, но во едином ныне дни Господском, Сын, Отец и Дух благословен.

Песнь 8

Ирмос:Разрешает узы и орошает пламень трисветлый Богоначалия образ, поют отроцы, благословит же Единаго Спаса и Вседетеля, яко Благодетеля, сотворенная всяческая тварь.

Память Христос человекоспасительных словес, яже от Отца слышав апостолом рече, Дух устрояет языкоогненным видением, посаждая благословенно усвоенную, учуженная же поет Тя тварь.

Спасительно самовладычный Един, Свет самосиятельный, и подательный света Сый, пришел еси исполняя апостолы, Честный яко верх Твоим рабом, насытительный же Дух подаваеши.

Пояху пророк духонасыщенная уста, Твое телесное, о Царю, пришествие, и Дух от недр Отчих произшедший, Несозданный, Зданнодетелен, сопрестолен Тебе, единаго вочеловечения верным честь.

Песнь 9

Ирмос:Радуйся, Царице, матеродевственная славо: всяка бо удобообращательная благоглаголивая уста витийствовати не могут, Тебе пети достойно, изумевает же ум всяк Твое Рождество разумети. Темже Тя согласно славим.

Пети подобаше естественножизненную Отроковицу: Едина бо во чреве скры Слово, таящееся недугующаго человеческаго естества. Иже в десных странах ныне седяй Отчих, посла Благодать Духа.

Елицем дхну боготочная благодать, светящеся, блистающе, изменяеми странным изменением благолепнейшим, равносильствующую несекомую уведевше премудрость, Трисветлое Существо славим.

Канон Святой и Живоначальной Троице

Тропарь, глас 8:

Благослове́н еси́, Христе́ Бо́же наш, / И́же прему́дры ловцы́ явле́й, / низпосла́в им Ду́ха Свята́го, / и те́ми уловле́й вселе́нную, / Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

Канон, егоже краестрочие: Едино Тя пою Трисолнечное Естество. Творение Митрофаново, глас 1.

Песнь 1.

Ирмос: Твоя́ победи́тельная десни́ца / Боголе́пно в кре́пости просла́вися: / та бо, Безсме́ртне, / я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́, / Изра́ильтяном / путь глубины́ новосоде́лавшая.

Припев:Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Еди́но Триипоста́сное Нача́ло, / Серафи́ми немо́лчно сла́вят: / Безнача́льное, Присносу́щное, твори́тельное всех, непостижи́мое, / е́же и всяк язы́к ве́рно почита́ет пе́сньми.

Да челове́ком еди́нственное, / трисия́тельное Твое́ яви́ши Божество́, / созда́вый пре́жде челове́ка, / по Твоему́ о́бразу воо́бразил еси́, / ум ему́, и сло́во и дух дав, / я́ко Человеколю́бец.

Слава: Свы́ше показу́я еди́нственную / Богонача́льных в трие́х Ипоста́сех держа́ву, О́тче, / рекл еси́ равноде́тельному Твоему́ Сы́ну, и Ду́ху: / прииди́те соше́дше, язы́ки их слия́им.

И ныне: Ум у́бо есть нерожде́нный Оте́ц, / обра́зно прему́дрыми предрече́ся, / Сло́во же собезнача́льно, соесте́ственный Сын, / и Дух Святы́й, и́же в Де́ве Сло́ва созда́вший воплоще́ние.

Песнь 3.

Ирмос: Еди́не ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь / и ми́лостивно в не вообра́жся, / препоя́ши мя с высоты́ си́лою, / е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й, / одушевле́нный хра́ме / неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.

Припев:Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Ты дре́вле я́ве Авраа́му / я́ко яви́лся еси́ Триипоста́сный, / еди́нствен же естество́м Божества́, / богосло́вия и́стиннейшее обра́зно яви́л еси́, / и ве́рно пое́м Тя, / единонача́льнаго Бо́га и трисо́лнечнаго.

Из Тебе́ роди́выйся боголе́пно нетле́нно О́тче, / возсия́ свет от све́та, Сын непреме́нен, / и Дух Боже́ственный, свет изы́де, / еди́наго Божества́ све́тлости триипоста́сней / покланя́емся ве́рно и сла́вим.

Слава: Еди́ница Тро́ица преесте́ственне, / неизрече́нно па́че смы́сла, у́мными существы́ сла́вится, / трисвяты́ми гла́сы немо́лчную вопию́щими хвалу́, / и́миже согла́сно пое́тся и на́ми / триипоста́сный Госпо́дь.

И ныне: Из Тебе́ вре́менне без се́мене / произы́де Вышшеле́тный, / уподо́бивыйся нам неви́димый, / и еди́ному естеству́ и госпо́дству О́тчу научи́в, / и Сыно́вню, и Ду́хову, Богоро́дице, / те́мже Тя сла́вим.

Го́споди, поми́луй, трижды.

Седален, глас 1.

Отцу́ и Сы́ну поклони́мся вси, / и Ду́ху пра́вому и равноче́стну, / сла́ва Тро́ице несозда́нней, и пребоже́ственней Си́ле, / Ю́же сла́вят безпло́тных чи́нове, / Сию́ днесь и земноро́днии / со стра́хом ве́рно восхва́лим.

Слава, и ныне, Богородичен: Наста́ви ны на путь покая́ния, / уклоня́ющияся при́сно к безпу́тием зол, / и преблага́го прогне́вающия Го́спода, / неискусобра́чная благослове́нная Мари́е, / прибе́жище отча́янных челове́ков, / Бо́жие пребыва́ние.

Песнь 4.

Ирмос: Го́ру Тя благода́тию Бо́жиею приосене́нную, / прозорли́выма Авваку́м / усмотри́в очи́ма, / из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, / во Спасе́ние на́ше / и обновле́ние.

Припев:Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Возсия́й ми Богонача́лие трисо́лнечное, / сия́ньми Твои́х богоде́тельных озаре́ний, / в серде́чных очесе́х добро́те мечта́тися, / е́же па́че ума́ богонача́льныя Твоея́ све́тлости, / и светоде́тельнаго и сла́дкаго прича́стия.

Пе́рвее небеса́ утверди́л еси́, Го́споди, / и всю си́лу их сло́вом Твои́м вседе́тельным, / и Ду́хом уст соесте́ственным, / с ни́миже влады́чествуеши вся́ческими / в трисия́тельне единонача́лии Божества́.

Слава: Я́ко созда́л еси́ мя по о́бразу Твоему́ и по подо́бию, / Богонача́льная и вседе́тельная Тро́ице, / неслия́нная Еди́нице, / вразуми́, просвети́, во е́же твори́ти во́лю Твою́ святу́ю, / благу́ю в кре́пости, и соверше́нную.

И ныне: Родила́ еси́ от Тро́ицы Еди́наго Пречи́стая, / Богонача́льнейша Сы́на, / вопло́щшася нас ра́ди из Тебе́, / озаря́юща земноро́дных, трисо́лнечнаго Божества́ / невече́рним све́том и сия́ньми.

Песнь 5.

Ирмос: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Твоего́, Христе́, / и освети́вый Кресто́м Твои́м / ми́ра концы́, / сердца́ просвети́ / све́том Твоего́ Богоразу́мия, / правосла́вно пою́щих Тя.

Припев:Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Я́же пе́рвой а́нгельской непосре́дственне у́твари, / непристу́пными Твоея́ добро́ты луча́ми осиява́емой бы́ти баговоли́вши, / Твои́ми све́тлостьми просвети́, / Тро́ице единонача́льственнейшая, / правосла́вно Тебе́ пою́щих.

Ны́не естество́, еди́нственное Богонача́лия трисо́лнечное, / воспева́ет Тя, Е́же осуществова́ла еси́ за бла́гость, / прегреше́ний избавле́ние и напа́стей испроша́ющи, / и бед, и скорбе́й.

Слава: Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го, / Еди́но Естество́ и Божество́ ве́рою сла́вим, / дели́тельное, неразде́льное, / еди́наго Бо́га неви́димыя и ви́димыя же тва́ри.

И ныне: Рече́ния вся проро́ческая преднаписа́ша, / Пречи́стая, Твое́ рождество́, / неизрече́нное и неудо́бь сказу́емое, / е́же мы позна́хом, / тайноводи́тельное еди́нственнаго и трисо́лнечнаго Божества́.

Песнь 6.

Ирмос: Обы́де нас после́дняя бе́здна, / несть избавля́яй, / вмени́хомся, / я́ко о́вцы заколе́ния, / спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же наш, / Ты бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.

Припев:Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Равноста́тную си́лу я́ко иму́щи, / Тро́ице пресу́щественная, в то́ждестве хоте́ния, / Еди́ница еси́ проста́ и неразде́льна: / Ты у́бо нас си́лою Твое́ю соблю́ди.

Слава: Ты вся ве́ки хоте́нием Твои́м, / я́ко бла́га соста́вила еси́ от не су́щих, непостижи́мая Тро́ице, / та́же и челове́ка создала́ еси́, / но и ны́не от вся́каго изба́ви мя обстоя́ния.

И ныне: Со́лнца незаходи́маго дом была́ еси́, / созда́вшаго и в чину́ поста́вльшаго свети́ла вели́кая Всеси́льне, / Пречи́стая Де́во Богоневе́стная, / но и ны́не страсте́й мя изба́ви помраче́ния.

Го́споди, поми́луй, трижды. Сла́ва, и ны́не:

Тро́ице святе́й, и неразде́льному Естеству́, / в Тре́х Ли́цех секо́мей несе́чено, / и пребыва́ющей неразде́льней по существу́ Божества́, / поклони́мся земноро́днии со стра́хом, / и сла́вим я́ко Творца́ и Влады́ку, Бо́га преблага́го.

Слава, и ныне, Богородичен: Упра́ви Чи́стая, окая́нную мою́ ду́шу, / и уще́дри ю́ от мно́жества прегреше́ний, / во глубину́ попо́лзшуюся поги́бели, Всенепоро́чная, / и в час мя стра́шный сме́ртный Ты исхити́ / оглаго́лующих де́монов, и вся́кия му́ки.

Песнь 7.

Ирмос: Тебе́ у́мную, Богоро́дице, пещь / разсмотря́ем, ве́рнии, / я́коже бо о́троки спасе́ три Превозноси́мый, / мир обнови́, / во чре́ве Твое́м всеце́л, / хва́льный отце́в Бог и препросла́влен.

Припев:Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Сло́ве Бо́жий, соесте́ственное сия́ние Вседержи́теля Бо́га, / я́коже обеща́л еси́ е́же у Тебе́, / богоде́тельное вселе́ние сотвори́, я́ко благоутро́бен, / со Отце́м Твои́м и Ду́хом, / и стра́шна бесо́м мя покажи́, и страсте́м.

Слава: Да Твоего́ благоутро́бия, Влады́ко, / пока́жеши пучи́ну нам, / Сы́на Твоего́ посла́в к на́шему смире́нию, / па́ки вообрази́л еси́ на пе́рвую све́тлость, / но и ны́не Боже́ственным мя вразуми́ Ду́хом.

И ныне: И́же на херуви́мстем престо́ле носи́мый, / и всех Царь, во чре́ве Твое́м де́вственнем всели́ся Пречи́стая, / всех избавля́я от истле́ния, я́ко Человеколю́бец, / но и ны́не Твои́ми мя моли́твами сохрани́.

Песнь 8.

Ирмос: Чу́да преесте́ственнаго / росода́тельная изо́брази́ пещь о́браз: / не бо, я́же прия́т, пали́т ю́ныя, / я́ко ниже́ огнь Божества́ Де́вы, / в Ню́же вни́де утро́бу. / Тем воспева́юще, воспое́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки.

Припев:Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Ма́нием богоде́тельным, Го́споди всех, / Триипоста́сне и Вседержи́телю, / небеса́ просте́рл еси́ я́ко ко́жу, / та́же и земли́ пове́сил еси́ глубину́, / всемогу́щею Твое́ю дла́нию. / Те́мже и рабы́ Твоя́ укрепи́ любо́вию и ве́рою Твое́ю, Человеколю́бче, / да Тя сла́вим жела́нием во ве́ки.

Слава: Просвети́ Богонача́льным све́том / пою́щих Тя, Трисо́лнечный Све́те Ли́цы, / еди́нственный же па́ки существо́м, / и к Твои́м светода́тельным луча́м взира́ти при́сно, / и́миже насы́щуся сла́вы Твоея́ сла́дкия, / и светода́тельныя, и пребога́тыя, / и превозношу́ Тя ве́рно во ве́ки.

И ныне: Вознесе́ на небеса́, челове́ческое прие́м естество́ / непрело́жен Сын Твой, Пречи́стая Богоро́дице, / превосхожде́нием бла́гости избавль дре́вния тли. / Ему́же благода́рственно воспева́ем: / да благослови́т тварь вся Го́спода, / и превозно́сит во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́, / огнепали́мая купина́ / показа́ неопа́льная; / и ны́не на нас / напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пещь, / да Тя, Богоро́дице, / непреста́нно велича́ем.

Припев:Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Спаси́, Спаси́телю тва́ри, чу́вственныя же и у́мныя / рабы́ Твоя́ от вра́жия наве́та и озлобле́ния, / Пресвята́я Тро́ице Единосу́щная, / и соблюда́й ста́до Твое́ вы́ну ненаве́тно.

Слава: Да глубину́ неизче́тную / су́щественныя пока́жеши Твоея́ бла́гости, / дал еси́ нам обе́ты, / трисо́лнечный и единонача́льный Бо́же Всеси́льный, / спаси́тельныя Твои́м рабо́м, / и́хже соверши́ти сподо́би.

И ныне: При́зри на на́ша моле́ния, / и́же в трие́х Богонача́льных Ипоста́сех, / еди́н сый Бог во и́стине ве́руемый, / и пода́ждь Твои́м рабо́м утеше́ние, / моли́твами Пречи́стыя и препе́тыя Богома́тере.

Молитва Пресвятей Троице, творение Марка монаха:

Всемогу́щая и Животворя́щая Свята́я Тро́ице и светонача́льная, я́же мíрную вся́кую и премíрную тварь, за еди́ну бла́гость от не су́щих приведы́й, и промышля́я и содержа́. И́же по про́чих Твои́х неизрече́нных о земно́м ро́де благодея́ниих, и покая́ние нам ра́ди плотска́го неможе́ния до сме́рти дарова́вый: не оста́ви нас окая́нных в лука́вых на́ших дея́ниих умре́ти, ниже́ злонача́льнику и зави́стцу, и губи́телю посме́шство бы́ти. Зри́ши бо Благосе́рде, ели́к у́бо о́наго на нас наве́т и вражду́, ели́ко же и на́ше страстова́ние, и сла́бость, и небреже́ние. Но неоску́дныя Твоя́ бла́гости соде́лай на нас, мо́лим на вся́кий день и час прогне́вающии Тя честны́х и животво́рных за́поведей преступле́нием. И вся у́бо всего́ преше́дшаго живота́ на́шего, и до ны́нешняго часа́ согреше́нная на́ми, в дея́ниих, или́ глаго́ланиих, или́ в помышле́ниих, оста́ви и прости́. Сподо́би же нас, про́чее сконча́ти житие́ в покая́нии, и умиле́нии, и соблюде́нии святы́х Твои́х повеле́ний. А́ще у́бо сла́достию прельсти́вшеся, многообра́зне согреши́хом, или́ ме́рзкими похотьми́ неполе́зными и вре́дными обольсти́вшеся препроводи́хом: а́ще гне́вом и я́ростию подви́гшеся безслове́сною, кого́ бра́та на́шего оскорби́хом, а́ще язы́ком неизбе́жных и стро́потных и кре́пких сете́й объя́хомся: а́ще ко́им чувств на́ших, или́ все́ми, во́лею или́ нево́лею, ве́дуще или́ не ве́дуще, от восхище́ния, или́ поуче́ния безу́мно поползо́хомся: а́ще же лука́выми по́мыслы и су́етными со́весть оскверни́хом: а́ще ли ко́им други́м о́бразом прегреши́хом, от предприя́тия и обы́чая томи́ми зла́го: прости́ нам и оста́ви вся, Всеще́дре, Пребла́же и Многоми́лостиве: и да́руй нам про́чее бо́дрость и си́лу, во е́же твори́ти во́лю Твою́ бла́гу, и благоуго́дну и соверше́нну: да нощна́го и мра́чнаго зла, светови́дным покая́нием преме́ншеся, и я́ко во дни благообра́зно ходя́ще, и очище́ни объяви́мся человеколю́бию Твоему́ недосто́йнии, воспева́юще Тя и велича́юще во ве́ки, ами́нь.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *