Келейное правило

Келейное правило

Начало правилу келейному

Подобает ведати, како начати правило свое в келии. Став убо на обычном своем месте, сотвори со смирением сердца и сокрушенным помыслом поклоны до земли, глаголя сице:

  1. Боже, очисти мя, грешнаго, и помилуй мя (поклон).
  2. Создавыи мя, Господи, помилуй мя (поклон).
  3. Без числа согреших, Господи, прости мя (поклон).
  4. Боже, милости буди мне, грешному (поклон).
  5. Боже, прости беззакония моя и согрешения (поклон).
  6. Пресвятая Владычице моя Богородице, помилуй мя и спаси мя, и помози ми ныне в жизни сей, и во исход души моея, и в будущем веце (поклон).
  7. Непобедимая и божественная сила, честнаго и животворящаго Креста Господня, не остави мя, грешнаго, уповающаго на тя (поклон).
  8. Вся небесныя силы, святии ангели и архангели, херувими и серафими, помилуйте мя и помолитеся о мне, грешнем, ко Господу Богу, и помозите ми ныне, в жизни сей, и во исход души моея, и в будущем веце (поклон).
  9. Ангеле Христов, хранителю мой святыи, помилуй мя и помолися о мне грешнем ко Господу Богу, и помози ми ныне, в жизни сей, и во исход души моея, и в будущем веце (поклон).
  10. Святыи великии Иоанне, пророче и Предотече Господень, помилуй мя и помолися о мне грешнем ко Господу Богу, и помози ми ныне, в жизни сей, и во исход души моея, и в будущем веце (поклон).
  11. Святии славнии апостоли, пророцы и мученицы, святителие, преподобнии и праведнии и вси святии, помилуйте мя и помолитеся о мне грешнем ко Господу Богу, и помозите ми ныне, в жизни сей, и во исход души моея, и в будущем веце (поклон).
  12. Господи, или словом, или делом, или помышлением, согреших во всей жизни моей, помилуй мя и прости мя милости Твоея ради (поклон).

Посем, молитва святаго Макария, 1-я/>

Боже, очисти мя, грешнаго, яко николиже благо сотворих пред Тобою, но избави мя от лукаваго, и да будет во мне воля Твоя, да неосужденно отверзу уста моя недостойная, и восхвалю имя Твое святое, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веком. Аминь.

Молитва 2-я, святаго Исаака Сириянина/>

Господи Исусе Христе Боже мой, посещаяи тварь Свою, Тебе явлены страсти моя, и немощь естества моего, и крепость супостата моего. Ты Сам, Владыко, покрый мя от злобы его, занеже сила его крепка и естество мое страстно, и сила немощна. Ты убо Благии, ведыи немощь мою, иже нося неудобьство безсилия моего, сохрани мя от помысла смущена, и потопа страстей, и достойна мя сотвори, сея службы святыя, да не како в страстех моих растлю сладость ея, и обрящуся безстуден пред Тобою и дерзостив. Но милостию Си помилуй мя, яко благословен еси во веки. Аминь.

Молитва 3-я, святаго Стефана Фивейскаго/>

Владыко Господи Исусе Христе, Боже мой, Ты Помощник ми буди, в руку Твоею аз, да не оставиши мене согрешати, яко прельщен есмь, да не оставиши мене последовати хотению моему лукавому, да не оставиши мене погибнути во гресех моих, ущедри создание Свое, не отверзи мене от лица Твоего грех ради моих, яко к Тебе прибегох, исцели душу мою, яко согреших Ти, пред Тобою суть вси оскорбляющие мя, и ищущие дущу мою изъяти ю, и несть ми прибежища иного, токмо к Тебе Господи, Господи, спаси мя милости Твоея ради, яко Ты еси Господи, сильныи во всяческих. Яко Твое есть Царство и сила и слава, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веком. Аминь.

Молитва 4-я, святаго Иоанна Златоустаго/>

Господи, аще хощу, аще не хощу, спаси мя, понеже бо аз яко кал любовещныи, греховную скверну желаю, но Ты яко Благ и Всесилен, можеши ми возбранити. Аще бо праведнаго помилуеши, ничтоже велие, ащи чистаго спасеши, ничтоже дивно, достойни бо суть милости Твоея. Но на мне паче Владыко, окаяннем и грешнем и сквернем удиви милость Свою, покажи благоутробие Свое, Тебе бо оставлен есмь нищии, обнищав всеми благими делы. Господи, спаси мя милости Твоея ради, яко благословен еси во веки. Аминь.

Молитва 5-я/>

Владыко, помилуй мя благости Твоея ради, и не остави мене заблудити от Твоея воли. И не отверзи убогия молитвы моея от Твоего лица, но услыши Господи, глас молитвы моея, егда молюся Тебе во дни и в нощи, и приими яко избранно кадило, и не возбрани грехов моих ради благости Твоея, но спаси мя имене Твоего ради святаго. Твое бо есть единаго, еже миловати и спасати нас, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веком. Аминь.

Таже, помолився, и предочистив себя, целуй крест свой, иже носиши на персех своих, и знаменаяся им, глаголи:

Господи Исусе Христе, Сыне Божии, благослови и освяти и сохрани мя, силою Креста живоноснаго Ти.

Посем:/>

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе всяческих ради. (трижды).

За молитв святых отец наших, Господи Исусе Христе, Сыне Божии, помилуй нас. Аминь. Таже:

Царю Небесныи…

Трисвятое. По Отче наш…

Господи, помилуй, 12. Слава, и ныне.

Приидите поклонимся… трижды.

Псалом 50: Помилуй мя, Боже…

Символ Веры: Верую во единаго Бога…

Таже, или каноны глаголи, или молитвы Исусовы, или поклоны.

По завершении канонов глаголи:

Достойно есть… Трисвятое. По Отче наш… тропари канонов. Господи, помилуй, 40.

Таже: Честнейшую херувим…

Слава, и ныне, Господи, помилуй, дважды, Господи, благослови (с поклонами).

И отпуст, по обычаю.

Неции же глаголют последи, Господи помилуй, 40. Молитвы канонов. И исповедание.

Таже: Честнейшую… И отпуст.

Кроме церковных служб: Литургии, утрени и вечерни с повечерием, на которых обязательно были все братия обители, многие из них ежедневно читали в келлии одну главу из Евангелия по ряду, начиная с первой главы Евангелия от Матфея до последней главы Евангелия от Иоанна, и две главы из Апостола также по ряду, начиная с Деяний святых Апостолов и кончая последней главой Апокалипсиса Иоанна Богослова; причем последние семь глав Апокалипсиса читали по одной в сутки; тогда последняя из них читалась в тот же день, что и последняя глава Евангелия от Иоанна.

По окончании, таким образом, чтения всего Нового Завета начинали вновь с первых глав новый круг чтения. Из Псалтири читали по одной кафизме в сутки, начиная с первой и до последней включительно. Кроме того совершали так называемое пятисотенное келейное правило следующим порядком: После трех поклонов, обычно полагаемых при начале каждого молитвословия в храме и в келлии, с молитвами: “Боже, милостив буди мне, грешному”; “Боже, очисти грехи моя и помилуй мя”; “Создавый мя Господи, помилуй! Без числа согреших, Господи, прости мя”.

В келлии полагался и четвертый поклон, с молитвой: “Владычице моя, Пресвятая Богородице, спаси мя, грешнаго”3. Затем следовало обычное начало: “Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас”. “Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе”. “Царю Небесный” и прочее (как показано в Саровском правиле) и до “Верую во Единаго Бога”. После этого читали 100 молитв “Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй мя, грешнаго”. На первых 10 молитвах— по земному поклону, на следующих 20 молитвах—по поясному поклону, на последней, то есть сотой, молитве — земной поклон. Затем молитва ко Пресвятой Богородице, положенная в конце утренних молитв и начинающаяся словами: “Пресвятая Владычице моя Богородице”. По окончании этой молитвы полагали земной поклон4. Потом вновь творили 100 Молитв Иисусовых в указанном порядке с 10 земными и 20 поясными поклонами, на последней Иисусовой Молитве — земной поклон, и снова та же молитва: “Пресвятая Владычице моя Богородице”, с земным поклоном. Третья сотня совершалась так же, как первая и вторая. Четвертая сотница молитв была обращена к Пресвятой Богородице: “Пресвятая Владычице моя Богородице, спаси мя, грешнаго”5. Из этой сотни первые десять молитв также совершались с земными поклонами, а следующие 20—с поясными, остальные 69—без поклонов. Последняя, сотая, молитва—с земным поклоном, и после нее также с земным поклоном молитва: “Пресвятая Владычице моя Богородице”. Затем 50 молитв: “Святый Ангеле Божий, Хранителю мой, моли Бога о мне, грешнем”; на первых пяти молитвах — по земному поклону, на следующих десяти — по поясному, а остальные 35 молитв—без поклонов, только на последней—земной поклон, и опять читалась молитва: “Пресвятая Владычице моя Богородице”, с земным поклоном. После этого 50 молитв: “Вси святии, молите Бога о мне, грешнем”. На первых пяти молитвах—по земному поклону, на следующих десяти—по поясному; последняя молитва—опять с земным поклоном, после которого снова читалось: “Пресвятая Владычице моя Богородице”, с земным поклоном. Затем: “Достойно есть” и земной поклон. “Слава Тебе, Христе Боже” и отпуст: “Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. Аминь”. В будничные дни совершали все упомянутые поклоны. В дни Пятидесятницы, полиелейных праздников, предпразднества и попразднества, в дни, когда на утрени поется великое славословие и в церковной молитве отменяются земные поклоны, отменялись они и в келейной и заменялись поясными. Также только поясные поклоны совершали всегда в те дни,-когда положено служить всенощное бдение. В последние два дня Страстной седмицы, во всю Светлую седмицу и начиная с 24 декабря до 7 января (ст. ст.) это келейное правило оставлялось, а также и в дни воскресные, хотя бы и не совершалось всенощное бдение. Какое-либо изменение в составе этого келейного правила, уменьшение или увеличение его предоставлялось воле и благословению старца или духовного отца.

Оставление церковного и келейного правила.

Оставление непрестанной молитвы и

Душеполезного чтения.

Невнимание и поспешность в молитве.

Небрежение.

Неблагоговение.

Праздность.

Излишнее успокоение сном, лежанием и

Всякого рода негою.

Перехождение с места на место.

Частые выходы из кельи, прогулки и посещения

Друзей.

Празднословие.

Шутки.

Кощуны.

Оставление поклонов и прочих подвигов

Телесных.

Забвение грехов своих

Забвение заповедей Христовых.

Нерадение.

Пленение.

Лишение страха Божия.

Ожесточение.

Нечувствие.

Отчаяние.

ТЩЕСЛАВИЕ

Искание славы человеческой.

Хвастовство.

Желание и искание земных почестей.

Ззз

Любление красивых одежд, экипажей,

Прислуги и келейных вещей.

Внимание к красоте своего лица, приятности

Голоса и прочим качествам тела.

Расположение к наукам и искусствам

Гибнущим сего века, искание успеть в них

Для приобретения временной, земной

Славы.

Стыд исповедовать грехи свои.

Скрытие их пред людьми и отцем духовным.

Лукавство.

Словооправдание.

Прекословие.

Составление своего разума.

Лицемерие.

Ложь.

Лесть.

Человекоугодие.

Зависть.

Уничижение ближнего.

Переменчивость нрава.

Притворство.

Бессовестность.

Нрав и жизнь бесовские.

ГОРДОСТЬ

Презрение ближнего.

Предпочтение себя всем.

Дерзость.

Омрачение, дебелость ума и сердца.

Пригвождение их к земному.

Хула.

Неверие.

Прелесть.

Лжеименный разум.

Непокорность закону Божию и Церкви.

Последование своей плотской воле.

Чтение книг еретических, развратных и

Суетных.

Неповиновение властям.

Колкое насмешничество.

Оставление христоподражательного смирения

И молчания.

Потеря простоты.

Потеря любви к Богу и ближнему.

Ложная философия.

Ересь.

Безбожие.

Невежество.

Смерть души.

ГРЕХИ ПРОТИВ ДЕСЯТИ ЗАПОВЕДЕЙ,

ДАННЫХ ГОСПОДОМ

ПРОРОКУ МОИСЕЮ

Первая заповедь закона Божия

повелевает: веровать Богу и почитать

Его.Согрешили: маловерием, неверием, сомнением,

Отчаянием в своем спасении, надеждою

На себя и на людей более, чем на

Бога (излишней надеждой на милосердие

Божие), забвением о правосудии Божием, то

Есть нераскаянностью.

Непокорностью воле Божией и распоряжениям

Промысла Божия.

Упорным желанием, чтобы все было по-

Моему.

Нетерпеливостью и ропотом, когда что

Делается не по моему желанию.

Человекоугодием и пристрастною любовью

К людям, твари, вещам, занятиям.

Нежеланием и небрежением раскрыть в

Себе память о Боге и о воле Его, о вере в

Него, благоговении и страхе пред Ним, надежде

На Него, преданности воле Его и послушании

Ему, любви к Нему, стремлении к

Нему всем существом и ревности о славе

Его. Богоотступничеством. Неимением любви

К Богу…

2. «Не сотвори себе кумира», то есть

Вымышленного бога-идола.

Согрешили: гордостью, тщеславием, самолюбием,

Сластолюбием, корыстолюбием,

Лицемерием, чревоугодием, объядением,

Сладострастием, раболепством духу времени

И мирским обычаям против совести, с нарушением

Заповедей Божиих, пьянством, тай-

Ноядением.

Не произноси имени Господа

Бога твоего напрасно».

Согрешили: богохульством, кощунством,

Божбою, клятвою, нарушением клятвы, проклинали

Себя и других. Нарушением обетов,

Неуважением к благочестию и благочестивым

Людям. Презрением, насмешками над

Ними. Стыдливостью показаться набожным

Христианином, празднословием. Произносили

В поговорках имя Божие, забывая о том, что

Господь не оставит, без наказания того, кто

произносит имя Его напрасно (Исх. 20, 7).

Четвертая заповедь повелевает почитать

Праздничные дни.

Согрешили: непочитанием праздников,

Непосещением храма по лености. Леностью

К молитве и чтению Слова Божия и святых

Книг. Неблагоговейным стоянием в церкви

И невниманием к чтению и пению, блужданием

Помыслов, разговорами и смехом в

Церкви. Оставлением утренних, вечерних и

Других молитв.

Утаиванием грехов на Исповеди и небрежением

О должном приготовлении к причащению

Святых Таин.

Дата добавления: 2016-12-05; просмотров: 322 | Нарушение авторских прав

Рекомендуемый контект:


Похожая информация:


Поиск на сайте:


Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *