Икона призри на смирение

Икона призри на смирение

В чем помогает икона «Призри на смирение»?

Впервые в истории записи об иконе Божьей Матери «Призри на смирение» (что означает – смотри, как мы смиренны перед Тобой) встречаются в летописях 15 века. Откуда она появилась в Псковской области – неизвестно. Известно только то, что появилась она во время эпидемии, постигшей людей, проживающих на этой земле.

Чудеса, творимые иконой

Производя службы в храме, священнослужители заметили, что икона начала мироточить.

Священники увидели в этом знак свыше, перевезли ее в Псков, стали усердно молиться этой иконе и совершать с ней различные богослужения. После этого эпидемия в Псковской области постепенно сошла на нет и икону Божьей Матери «Призри на смирение» объявили чудотворной. Вот чем помогла икона Божьей Матери «Призри на смирение» целой области.

Еще один случай. Беременная женщина заболела желтухой. Врачи были единого мнения – младенец родиться либо с отклонениями, либо не выживет. Но будущая мать не теряла надежды и в течение трех дней молилась перед иконой Божьей Матери. Через некоторое время после сдачи повторных анализов выяснилось, что болезнь внезапно начала останавливаться. Женщина родила абсолютно здоровую девочку.

К сожалению, изначальный образ иконы Божьей Матери «Призри на смирение» не дошел до наших дней, потому что в 19 веке в Псковской области часто бушевали пожары, и икона исчезла. Однако сохранилось несколько списков (копий, написанных от руки по памяти). Один из них находится на территории Свято-Введенского монастыря на Украине.

Изображение иконы

На иконе изображена Богородица с царским венцом на голове. В одной руке у нее либо свиток, либо царский скипетр. Другой рукой она поддерживает младенца у которого в одной руке держава, а другой рукой он нежно касается щеки Божьей Матери.

Поскольку единого стиля написания этой иконы не существует, то Младенец Божий может находиться как с левой стороны на коленях у Божьей Матери, так и с правой.

Значение иконы Божьей Матери «Призри на смирение»: возьми смиренных рабов Твоих Господи, которые с молитвой просят Твоего заступничества.

На иконе «Призри на смирение» изображена Пресвятая Богородица, увенчанная короной. В правой руке Ее находится скипетр, а левой рукой Она поддерживает Богомладенца, стоящего на Ее коленях. Младенец Христос своей правой десницей нежно прикасается к Ее ланите, а левой держит небольшой шар — державу, символ власти над миром. Данный извод иконы, вероятно, отличается от первообраза иконы латинского происхождения, где Богомладенец поднимал руку как оратор (ритор), выступающий на суде в защиту всех несправедливо обвиненных и страждущих. Название Иконы происходит от слов Евангелия от Луки «яко призре на смирение рабы Своея». Спаситель, держа Божию Матерь за ланиту, обращает Ее лик к молящимся, как бы говоря: «Призри на смирение тех, которые обращаются к Тебе с молитвой, которые так просят Твоего заступления».
Иконографически образ Божией Матери «Призри на смирение», принадлежит к типу «Одигитрия» («Путеводительница»).
Впервые икона Божией Матери «Призри на смирение» явила чудеса исцеления по явлению своему в 1420 году на Каменном озере в Бежаницком крае земли Псковской в пору «морового поветрия» от эпидемии и вторжения рыцарей литовского князя Витовта.

В Псковской летописи встречается упоминание об чудесном знамении:
«В лето 6934 (1426 г.), тоя же осени, бысть знамение от иконы святыя Богородицы, на Камене озере, у Василя у двора: шла кровь из правого ока, и на место капала, где стояла, и на пути шла кровь, как везли от иконы в убрус, как в Псков провадили икону Пречистыя, месяца сентября в 16, на память святыя великомученицы Евфимии».
Икона была перевезена в Псков и хранилась в соборном Троицком храме. В память этого перенесения, празднование в честь иконы было установлено 16 сентября (29 сентября по новому стилю). Однако древний образ «Призри на смирение» не дошел до наших дней. В XIX веке уже не встречается упоминаний о древней иконе, находившейся в Троицком соборе, и, возможно, погибшей во время одного из стихийных бедствий. В настоящее время список иконы находится справа от алтаря в Троицкий кафедральный соборе псковского Кремля. Других списков иконы Божией Матери «Призри на смирение» известно немного. Один из них конца XVII в. находится и поныне в Киевском Флоровском Вознесенском женском монастыре. Второй – украшает в настоящее время главный храм в Киевском Свято-Введенском мужском монастыре (еще один мозаичный образ выведен на стене храма).
Список Свято-Введенского монастыря в Киеве по преданию был написан некой княгиней, принявшей схиму под именем Марии. Она писала икону косточкой от святых мощей, обмакивая ее в краски, замешанные на святой воде, творя Иисусову молитву. После переворота 1917 года икона сохранялась монахиней Феодорой и возвращена в Введенский храм монастыря после падения безбожного режима. В 1993 году икону, хранившуюся за стеклом, решили отдать на реставрацию, так как изображение стало тусклым. 1 августа 1993 года стекло с иконы было снято. Оказалось, что икона осталась ясной, как и была ранее, а замутилось только прикрывавшее ее стекло. На нем, строго по контуру, словно легкими меловыми штрихами отпечатался силуэт Богоматери с Младенцем. Изображение на стекле являло собой негатив: темные места стали белыми, светлые лицо, руки, складки – темными. Киевские ученые, проведя исследование, пришли к выводу, что изображение на стекле является нерукотворным, при этом не смогли дать научного объяснения случившемуся чуду. И от самой иконы и от Ее отпечатка на стекле стали происходить многочисленные исцеления. 22 ноября 1995 г. Священный Синод Украинской Православной церкви постановил считать Киевскую икону Божией Матери «Призри на смирение» чудотворной. Икона была закрыта новым стеклом, которое уже находилось на расстоянии от образа. В 2001 году было вновь зафиксировано появление нерукотворного отображения иконы на покрывающем Ее стекле.

Празднование иконе совершается 29 сентября (16 сентября по старому стилю).
Перед иконой Божией Матери «Призри на смирение» молятся Пресвятой Богородице о даровании смирения и покаяния как за себя, так и за грешников, не желающих раскаиваться и оттого страдающих болезнями и духовными тяготами, об облегчении загробной участи почивших, об ограждении от ложных и лукавых учений. По молитвам Божией Матери перед иконой Ее «Призри на смирение» подается помощь всем притесняемым, гонимым, отчаявшимся, некрепким в вере, выявляется правда и обличаются наветы и клевета, оправдываются невиновные. По заступничеству Пресвятой Богородицы происходят исцеления от сердечно-сосудистых заболеваний, женских болезней. Молитвы перед иконой помогают и в решении жилищных вопросов.

Молитва Пресвятой Богородице пред Ея иконой, именуемой «Призри на смирение»
О, Пресвятая Госпоже, Дево Богородице, высшая Херувим и Честнейшая Серафим, Богоизбранная Отроковице! Призри с высоты небесной милостивным Твоим оком на нас, недостойных рабов Твоих, со умилением и слезами молящихся пред Пречистым образом Твоим; не лиши нас Твоего заступления и покрова Державнаго в странствии сем земном, многоскорбном и многомятежном. Спаси нас в погибели и скорби сущих, воздвигни из глубины греховныя, просвети ум наш, омраченный страстьми и уврачуй язвы душ и телес наших!

Пресвятой Богородице и Приснодеве Марии перед Ее иконой, именуемой «Призри на смирение»

Тропарь, глас 4:

Необоримая стена образ Твой и источник чудес, якоже древле от него заступление Твое граду Пскову даровала еси, тако и ныне нас от всех бед и скорбей милостивно избави, и спаси души наша яко любвеобильная Мати.

Величание:

Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтем святыя иконы Твоея чудесное отображение.

Канон Богородицы, глас 4:

Песнь 1.

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Даждь, Владыко Христе, слово безгласным устом моим и просвети помраченный ми смысл, да восхвалю новое и ужасное чудо Пречистыя Твоея Матере.

О Пресвятая Владычице Богородице! Приими сие малое моление и принеси е Сыну Твоему и Богу нашему, да спасет и просветит Тебе ради души наша.

Сердца наша привлекла еси, Дево Чистая, и тайным образа Твоего благолепием, и боголепными онаго чудесы. Темже, поюще молим Тя: и наша души благообразны соделай, Владычице.

Тя, Богоневесто Чистая, недостойнии раби, славим, лобызающе бренными усты образ Твой святый, и Тебе молимся со слезами: спаси нас от лютых грехопадений, да избавимся от вечныя муки.

Песнь 3.

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный источниче, лик Себе совокупльшия, духовно утверди, в божественней Твоей славе, венцев славы сподоби.

Оружие убо на ны обострив, совещавает льстивый враг беззаконный: Ты же, Дево Богородице, силою молитв Твоих вооружаеши на него рабы Твоя: темже проповедуем славу Твою.

Исполни, о Владычице, благими помышлении мой ум, долу приклоненный, да возвеселюся, узрев чудес сокровище, пречистый образ Твой.

Начало и худость моего естества познавая, молю Тя, Дево, утоли страстей моих свирепеющую волну, и бурю злых помышлений потреби.

Обуреваемь волнами моих прегрешений, и люте всегда борца работами потопляемь, и во глубину погибели ныне отпущен, вопию Ти, Пренепорочная: спаси мя.

Седален, глас 1:

В годину новых испытаний и нестроений явившая образ Твой, Всепетая, люди, верно чтущия Тя и покланяющияся новоявленному образу Твоему, в православии и благочестии утверди.

Слава, и ныне:

Почитающий Тя град, Владычице, и по долгу славящий ограждай от безбожных, от еретиков и отступников, Пречистая Дево, Ты бо тому богатство неотемлемо еси, покров же и слава.

Песнь 4.

Ирмос: Седяй в славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный нетленною дланию, и спасе зовущая: слава, Христе, силе Твоей.

Егда душа окаянная моя от телесе сего имать разлучатися, и не обрящется избавляяй, ниже утешаяй ю: тогда, Владычице, предстани и избави мя бесовскаго озлобления.

Со всякою скорбию, с печалию горькою прибегаю к Тебе, Мати Божия, яко чадо, от злых обидимое, вся приношу Тебе, Дево Чистая, чающи утешения и матерния милости.

Тобою возстают разслабленнии, недугующии исцеляются, слепии прозирают, от бесов томимии свобождаются. Радуйся, источниче дарований, Богоблагодатная.

Егоже от Твоих кровей родила еси, Чистая, совершенна Человека и Бога Истинна, Иисуса: умоли Того избавитися нам огня вечнаго.

Песнь 5.

Ирмос: Ужасошася всяческая о божественней славе Твоей, Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетного Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Во уповании тленных и временных вещей не остави мя, Пречистая, сокрушистася бо колена моя от нощи печали и забвения, но Ты не забуди мене, Мати Божия, и возстави мя, унывающаго.

Егда огусте мрак неверствия и лжесловесия, ересей и злокознства, явила еси, Владычице, небесную помощь земному отечеству нашему, чудесы от святаго образа Твоего православную веру в нем утверждающе.

Любовь сея жизни преизлишнюю и плотскаго покоя рачение отложи от нас, молим Тя, Чистая, да не омрачени суетными и ложными, впадем в злочестия мрак душегубительный.

Истины познание даруй нам, Владычице, изымающе из среды нашея всяко идолослужение, лихоимание и безбожие, да сохраним, Пречистая, заповеди Сына Твоего.

Песнь 6.

Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, богомудрии, Богоматере, приидите руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Чистоты сокровище, огнь нечистоты и всякия скверны во мне морем благости Твоея угаси, и мглу греховную разжени, и сердце мое радости исполни.

Ааронов жезле прозябший, потреби лукавая страстей прозябения в души моей, да чистое сердце принесу Христу Богу моему.

Тело и душу нескверны Богови соблюдши, чертог Божий одушевленный показалася еси, Дево Пренепорочная, темже присно молися соблюсти без вреда рабы Твоя.

Имуще Твою, Богородице, икону, молим Тя, яко Матерь Света незаходимаго: отжени от нас мрак страстей да Того светлостию, просветившеся, воспоем Тя.

Кондак, глас 3:

Пренепорочная Дево, отображение лика Твоего чтущих благодарныя дары приемлеши, живым и мертвым помогаеши, град и страну нашу заступающи и к Сыну Твоему молитвы приносиши, о спасении душ наших.

Икос:

Яко дар прияла еси, Мати Божия, всех христиан недуги исцеляти и от бед избавляти, и от пленения спасати, и от врагов заступати; не презри нас, Госпоже, веси бо, ихже требуем, и молися о спасении душ наших.

Песнь 7.

Ирмос: Не послужиша твари богомудрии паче Создавшаго, но огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Тя едину в женах благословенную мы грешнии, поюще, молим, избави нас, Пречистая, от страстей греховных благодатию Сына Твоего, и укрепи ны в заповедех Его ходити, вопиющих: Боже, благословен еси.

Яко призре Господь на смирение Твое, Отроковице, тако призри на смиренныя и грешныя рабы Твоя, Мати Господа нашего, и приведи ны к горнему отечеству, вопиющих: Боже, благословен еси.

Богородице милостивая, горькая жизни сея нам услади слезами покаяния: окамененная мира сего сокрушением сердечным умягчи, вся бо можеши, молением неусыпающим одесную Христа Бога предстоящи и вопиющи: Боже, благословен еси.

От брения мя очисти и тины греховныя, и храм мя божественный сотвори, Богородице, Сыну Твоему взывающаго: Боже, благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть; тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Гнева огнь неугасимый сожигает мя, гордыни червь неусыпающий снедает сердце мое: спаси мя, Пресвятая Богородице, от мук адовых, достигших до души моея, да Тя прославлю во вся веки.

Огнь нечистоты и всякия скверны, во мне зело разжженный, росою благодати Твоея угаси, хулу, умножающую души моея озлобление, и всякий вид злобы, гнездящийся в сердце моем, потреби, Дево, да прославлю Тя, Чистая, во веки.

Радование благодарственное Тебе Единей приношу, Мати Божия, яко посещением Твоим освящаеши душу мою, да прославлю Тя, Чистая, во веки.

Образ благодати Божия напиши, Всечистая, в души моей и печатию милости Твоея утверди, да всех зол избавлен, мирными усты прославлю Тя, Чистая во веки.

Песнь 9.

Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, духом просвещаемь, да торжествует же безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Древния обители иконами Твоими светло украшаются, Пречистая, и сия обитель новая образ Твой хранящи и сей утверждение имущи, молит Тя грехов оставление нам испросити у Сына Твоего.

Исполнила еси благодати иногда первописанную Твою икону, Госпоже, и ныне тая же благодать многоразличныя чудесы от новыя изливается, да приведет вся верныя на пути мирны и истинны.

Церковь Русскую призрела еси милостивным Ти оком, Владычице, доселе неведомое отображение лика Твоего святаго явивши, да Тобою спасаеми, избавимся суда вечнаго.

Евангелия Христова богогласный списатель Лука Божиим мановением Твой написует образ, Богородице, и Младенца Превечнаго на руку Твоею, к Немуже притекающии покрываеши и спасаеши Твоею милостию.

Светилен:

Световодительница сущим во тме, Свет Мысленный рождши, Пречистая, просвети мою душу, и ум освяти, страстей и прегрешений тму решащи.

Молитва Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Призри на смирение»

О, Пресвята́я Госпоже́, Де́во Богоро́дице, вы́сшая Херуви́м и Честне́йшая Серафи́м, Богоизбра́нная Отрокови́це!

При́зри с высоты́ небе́сной ми́лостивным Твои́м о́ком на на́с, недосто́йных рабо́в Твои́х, со умиле́нием и слеза́ми моля́щихся пред Пречи́стым о́бразом Твои́м; не лиши́ на́с Твоего́ заступле́ния и покро́ва Держа́внаго в стра́нствии се́м земно́м, многоско́рбном и многомяте́жнем. Спаси́ на́с в поги́бели и ско́рби су́щих, воздви́гни из глубины́ грехо́вныя, просвети́ у́м на́ш, омраче́нный страстьми́ и уврачу́й я́звы ду́ш и теле́с на́ших! О, Всеще́драя Ма́ти Человеколюби́ваго Влады́ки! Удиви́ на на́с пребога́тыя ми́лости Твоя́, укрепи́ немощну́ю во́лю на́шу к де́ланию за́поведей Христо́вых, умягчи́ окамене́лая се́рдца на́ша любо́вию к Бо́гу и бли́жним, да́руй на́м сокруше́ние серде́чное и покая́ние и́стинное, да очи́стившеся от скве́рны грехо́вныя, сподо́бимся ми́рныя христиа́нския кончи́ны и до́браго отве́та на Стра́шнем и нелицеприя́тнем Суде́ Го́спода на́шего Иису́са Христа́, Ему́же со Безнача́льным Его́ Отце́м и Пресвяты́м, Благи́м и Животворя́щим Ду́хом, подоба́ет вся́кая сла́ва, че́сть и поклоне́ние, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *