Игнатий богоносец житие

Игнатий богоносец житие

«Не делайте для меня ничего более, как чтобы я был заклан Богу теперь, когда жертвенник уже готов, и тогда составьте любовью хор и воспойте хвалебную песнь Отцу во Христе Иисусе, что Бог удостоил епископа Сирии призвать с востока на запад. Прекрасно мне закатиться от мира к Богу, чтобы в Нем мне возсиять», — так писал христианам Рима Игнатий Богоносец по пути к столице империи, где ему должно было умереть за веру Христову. Так уговаривал он своих собратьев не помешать ему стать мучеником.
Игнатий Богоносец – один из величайших Отцов Церкви и свидетелей Христовых. «Я пишу церквам и всем сказываю, что добровольно умираю за Бога, если только вы не воспрепятствуете мне. Умоляю вас: не оказывайте мне неблаговременной любви. Оставьте меня быть пищею зверей и посредством их достигнуть Бога.» Самые прекрасные слова о смысле мученичества оставил этот апостольский муж, и они уже почти два тысячелетия, с середины второго века, звучат сильнейшим призывом для всех христиан быть совершенной жертвой милостивому Богу, подражателями распятого Христа: «Я пшеница Божия: пусть измелют меня зубы зверей, чтоб я сделался чистым хлебом Христовым. Лучше приласкайте этих зверей, чтоб они сделались гробом моим и ничего не оставили от моего тела, дабы по смерти не быть мне кому-либо в тягость. Тогда я буду поистине учеником Христа, когда даже тела моего мир не будетъ видеть.

Молитесь о мне Христу, чтоб я посредством этих орудий сделался жертвою Богу».
Как можно, слыша подобные слова, имея перед собой пример таких предшественников по вере и бесстрашных свидетелей Христовых, сомневаться в силе Евангелия? Не стыдно ли, имея подобный образец для подражания, предпочитать земные блага несению Креста Христова и благодатной жизни в Церкви Божией? Ведь священномученик Игнатий был еще необыкновенным защитником единства Церкви. Именно он первый из Отцов Церкви описал отношения, которые должны существовать между христианами и их епископами, пресвитерами и диаконами: «Все почитайте диаконов, как заповедь Иисуса Христа, а епископа, как самого Иисуса Христа, Сына Бога Отца, пресвитеров же, как собрание Божие, как сонм апостолов. Без них нет Церкви».
Празднуя сегодня мученичество Игнатия, к которому он сам стремился, укрепляемый незыблемой верой в воскресение Христа и безграничной надеждой на любовь Бога Отца в Святом Духе, вспомним о завете, который он нам оставил перед блаженными своими страданиями, перед тем, как был отдан на растерзание зверям в римском театре: «Итак, говорит он, старайтесь утвердиться въ учении Господа и апостолов, чтобы во всем, что делаете, благоуспевать плотию и духом, верою и любовию, в Сыне и в Отце и в Духе, в начале и в конце, с достойнейшим епископом вашим и с прекрасно-сплетенным венцом пресвитерства вашего и в Боге диаконами. Повинуйтесь епископу и друг другу, как Иисус Христос повиновался по плоти Отцу, и апостолы Христу, Отцу и Духу, дабы единение ваше было вместе телесное и духовное».

Священномученик Игнатий Богоносец

Священномученик Игнатий Богоносец, родом из Сирии, был учеником святого апостола и евангелиста Иоанна Богослова, вместе со святым Поликарпом (память 23 февраля), епископом Смирнским. Святой Игнатий был вторым епископом Антиохийским, преемником епископа Евода, святого апостола от 70-ти.

Предание сообщает, что когда святой Игнатий был ребенком, Спаситель обнял его и сказал: «Если не обратитесь и не будете как дети, не войдете в Царство Небесное» (Мф. 18, 3). Богоносцем же он наименован потому, что имел Имя Спасителя в своем сердце и непрестанно Ему молился.

Святой Игнатий ревностно и не жалея сил трудился на ниве Христовой. Ему принадлежит установление в церковной службе антифонного пения (на два лика или хора). Во время гонений он укреплял души своей паствы и сам горел желанием пострадать за Христа.

В 106 г. император Траян (98-117), по случаю победы над скифами, приказал повсеместно приносить жертвы языческим богам, а христиан, отказывающихся поклониться идолам, убивать. Во время похода против армян и парфян в 107 г. император проходил через Антиохию.

Здесь ему донесли, что епископ Игнатий открыто исповедует Христа, учит презирать богатство, вести добродетельную жизнь, хранить девство. В это время святитель Игнатий добровольно явился к императору, чтобы отвратить гонение на антиохийских христиан. Настойчивые просьбы императора Траяна принести жертву языческим идолам были решительно отвергнуты святым Игнатием. Тогда император решил отдать его на съедение зверям в Риме. Святитель Игнатий с радостью принял вынесенный ему приговор. Его готовность к мученическому подвигу засвидетельствована очевидцами, сопровождавшими святого Игнатия из Антиохии в Рим.

На пути в Рим корабль, отплывший из Селевкии, остановился в Смирне, где святой Игнатий встретился со своим другом епископом Поликарпом Смирнским. Из других городов и сел к святому Игнатию стекались священнослужители и верующие. Святитель Игнатий увещевал всех не бояться смерти и не скорбеть о нем. В своем послании к римским христианам от 24 августа 107 года он просил их содействовать ему молитвами, просить Бога укрепить его в предстоящем мученическом подвиге за Христа: «Его ищу, за нас умершего, Его желаю, за нас воскресшего… Моя любовь распялась, и нет во мне огня, любящего вещество, но вода живая и говорящая во мне, изнутри взывает мне: «Иди к Отцу»». Из Смирны святой Игнатий прибыл в Троаду. Здесь его застало радостное известие о прекращении гонений на христиан в Антиохии. Из Троады святой Игнатий отплыл в Неаполь (в Македонию) и потом в Филиппы. По пути в Рим святой Игнатий посещал храмы, произносил поучения и наставления. Тогда же он написал еще шесть посланий: к ефесянам, магнезийцам, траллийцам, филадельфийцам, к епископу Смирнскому Поликарпу. Все эти послания сохранились и дошли до наших дней.

Римские христиане встретили святого Игнатия с великой радостью и глубокой скорбью. Некоторые из них надеялись уговорить народ отказаться от кровавого зрелища, но святитель Игнатий умолил не делать этого. Преклонив колена, он молился вместе со всеми верующими о Церкви, о любви между братиями и о прекращении гонений на христиан. В день языческого праздника 20 декабря святого Игнатия вывели на арену цирка, и он обратился к народу: «Римские мужи, вы знаете, что я осужден на смерть не ради злодеяния, но ради Единого моего Бога, любовью к Которому я объят и к Которому стремлюсь. Я Его пшеница и буду смолот зубами зверей, чтобы быть Ему чистым хлебом». Сразу же после этого были выпущены львы.

Предание повествует, что, идя на казнь, святой Игнатий непрестанно повторял Имя Иисуса Христа. Когда его спросили, почему он это делает, святой Игнатий отвечал, что носит это Имя в своем сердце, «а Кто запечатлен в моем сердце, Того я устами исповедую». Когда святой был растерзан, оказалось, что сердце его нетронуто. Разрезав сердце, язычники увидали на внутренних сторонах его золотую надпись: «Иисус Христос». В ночь после казни святитель Игнатий явился многим верующим во сне, чтобы их утешить, а некоторые видели его молящимся. Услышав о великом мужестве святителя, Траян пожалел о нем и прекратил гонение на христиан.

Мощи святого Игнатия перенесены в Антиохию (сведения об этом помещены 29 января), а впоследствии со славою возвращены и положены 1 февраля в церкви во имя священномученика Климента, папы Римского (91-100).

*На русском языке издано:

Письма / Слав. пер. Преосвященного Амвросия (Зертис-Kаменского). М., 1779. То же / Пер. протоиерея Герасима Павского // Христианское чтение. 1821. 1828. 1829. 1830. То же // Православный собеседник. 1855. Отд. отт. Казань, 1857. То же / Пер. протоиерея Преображенского. М., 1860. Изд. 2-е. СПб., 1902.*

Иконописный подлинник

Новгород. XV.

Святители Афанасий, Кирилл Александрийские, Игнатий Богоносец. Икона (таблетка). Новгород. Конец XV в. 24 х 19. Из Софийского собора. Новгородский музей.

Афон. Ок. 1290.

Сщмч. Игнатий. Мануил Панселин. Фреска. Афон (Протат). Около 1290 г.

Дечани. Ок. 1350.

Свт. Игнатий Богоносец. Фреска. Церковь Христа Пантократора. Дечани. Сербия (Косово). Около 1350 года.

Афон. 1546.

Сщмч. Игнатий. Феофан Критский и Симеон. Фреска церкви свт. Николая. Монастырь Ставроникита. Афон. 1546 год.

Сербия.

Сщмч. Игнатий. Фреска. Сербия.

Русь. XVII.

Минея — Январь (фрагмент). Икона. Русь. Начало XVII в. Церковно-Археологический Кабинет Московской Духовной Академии (29 число).

Кипр. XVIII.

Св. Игнатий Богоносец. Икона. Кипр. Конец XVIII в. Музей икон Аутенрид. Ихенхаузен.

Новый сводный иконописный подлинник, подготовленный Иконописной школой при Московской Духовной академии
2 января.

Святому священномученику Игнатию Богоносцу.

Тропа́рь, гла́с 4:

И нра́вом прича́стник, и престо́лом наме́стник апо́столом бы́в, дея́ние обре́л еси́, богодухнове́нне, и виде́ния восхо́д: сего́ ра́ди, сло́во и́стины исправля́я, и ве́ры ра́ди пострада́л еси́ да́же до кро́ве, священному́чениче Игна́тие, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Кано́н свята́го Игна́тия. Гла́с 1.

Пе́снь 1.

Ирмос: Пе́снь побе́дную пои́м вси́ Бо́гу, сотво́ршему ди́вная чудеса́ мы́шцею высо́кою и спа́сшему Изра́иля, я́ко просла́вися.

Припев:Священномучениче Игнатие, моли Бога о нас.

Све́тло пра́зднующе, да учреди́мся, му́ченик Игна́тий свяще́нно созыва́ет Це́рковь Христо́ву на страда́ние его́ многопе́тое.

Свети́льник пресве́тлейший Це́ркве сы́й, Игна́тие, просвеща́еши вся́ земны́я концы́ и за́падная озаря́еши, от восто́ка прише́д.

Па́вловым подо́бяся по ме́стом беда́м, Игна́тие, и сы́й ю́зник, не стужи́л еси́, утвержда́я писа́ньми ча́стыми Це́ркви Христо́вы.

Сла́вную па́мять твою́ вси́ пое́м, всеблаже́нне Игна́тие, и пе́сньми почита́ем Венча́вшаго тво́й всечестны́й ве́рх, богоблаже́нне.

Да стру́жется пло́ть моя́, кро́вь да лие́тся, жела́нием тщу́ся, ко звере́м гото́в, к сомле́нию укра́шен, ко огню́, к мечу́, к снеде́нию, — му́ченик вопия́ше.

Богородичен: Еде́ме, украси́ся, Евфра́фа бо Созда́телю угото́вася, роди́тися хотя́щу от Де́вы Ма́тере в верте́пе Вифлее́мстем за благоутро́бие мно́гое.

Пе́снь 3.

Ирмос: Ка́мень, его́же небрего́ша зи́ждущии, се́й бы́сть во главу́ у́гла: то́й е́сть Ка́мень, на не́мже утверди́ Це́рковь Христо́с, ю́же от язы́к искупи́.

Образ свяще́ннаго страда́ния показа́лся еси́, о́тче, сто́лп терпе́ния, и пра́вило му́жества, и сто́лп Це́ркве, и ве́ры утвержде́ние, и доброде́тели подписа́ние, страда́ньми честны́ми венча́вся во Христе́.

Вои́стинну тезоиме́нно наре́клся еси́ Богоно́сец, о́тче: младе́нец бо еще́ во́зрастом сы́й, на рука́х носи́мь Го́спода поста́вился еси́, возглаша́ющаго к на́м: бу́дите Мне́, я́ко отроча́ сие́.

Пшени́ца чиста́ Бо́жия е́смь, — вопия́л еси́, о́тче, — тщу́ся от звере́й ди́виих смоло́тися, да сокруши́тся мое́ те́ло, да снедя́тся удеса́ моя́, и сне́дь да бу́ду звере́м, да Бо́гу чи́ст хле́б явлю́ся.

Стра́нное муче́ния три́знище терпели́вне соверши́л еси́, чу́дно па́че все́х предпострада́вших му́жество показа́л еси́, любо́вию разжига́емь неосла́бнаго раче́ния, я́коже бо о́гнь твою́ возжже́ ду́шу.

Горя́й при́сно ду́хом, священному́ченик взыва́ше с любо́вию посреде́ бе́д: Христа́ гоню́, ра́дуяся, Христу́ сраспина́юся; живу́ же не ктому́ у́бо а́з, живе́т же, — глаго́лет, — во мне́ еди́н Христо́с.

Богородичен: Гряди́, Иса́ие, возопи́й: се́ Де́ва и́мать во чре́ве Изба́вителя ми́ра и роди́т в верте́пе, и бу́дет и́мя ражда́емаго Иису́с, Бо́г с на́ми, Емману́ил Савао́ф.

Седа́лен, гла́с 3.

Рукополага́емь от Христа́ Бо́га, просвети́л еси́ свяще́нную твою́ оде́жду, свиде́тельство и́стинно получи́в, богоно́се: зве́ри бо раздражи́л еси́ от ми́ра отлучи́ти тя́, Па́влу подо́бяся, чу́дному апо́столу. Те́мже и в Ри́ме сконча́л еси́, о́тче, досто́йне муче́ние.

Сла́ва И ны́не , гла́с 8.

От восто́ка возсия́в, я́коже звезда́, и луча́ми слове́с озаря́я, ми́р просвети́л еси́, и тму́ отгна́л еси́, и, я́ко Па́вел, тече́ние до́блественне соверши́л еси́, претерпе́в беды́ в язы́цех же и граде́х. Отону́дуже и, я́ко пшени́ца, звере́й зубы́ сомле́лся еси́, блаже́нне, приноше́ние Го́споду твоему́, богоно́се Игна́тие.

Моли́ся Христу́ Бо́гу прегреше́ний разреше́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Пе́снь 4.

Ирмос: Ду́хом прови́дя, проро́че Авваку́ме, Словесе́ воплоще́ние, пропове́дал еси́, вопия́: внегда́ прибли́житися ле́том — позна́ешися, внегда́ приити́ вре́мени — пока́жешися. Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Уясни́л еси́ заре́ю страда́ний твои́х зе́млю, свяще́нне Игна́тие, у́зник яви́вся: обте́к бо, я́ко со́лнце, луча́ми муче́ния, ве́чер от восто́ка, ве́сь уясня́я, просвети́л еси́.

Якоже Па́вел, свя́зан зверьми́ слове́сными, в Ри́м те́кл еси́, Игна́тие му́дре, но не преста́л еси́ и свя́зан сы́й, утвержда́я Це́ркви, посыла́я по вся́ гра́ды все́м Христо́вым иера́рхом дерза́ти.

Христо́в тщу́ся бы́ти, Христа́ еди́наго жела́ю, ве́сь бо Христо́в е́смь, — вопия́л еси́, страда́льче. — Того́ гоню́, Того́ иду́ дости́гнути, и сего́ ра́ди о́гнь, и ме́чь, и зве́ри — вся́ терплю́, да получу́, е́же жи́ти.

Сладка́ мне́ ско́рбь, любе́зны у́зы за Жела́емаго, — вопия́л еси́, страда́льче, — гоне́ния ми́ сла́ждшая оте́чества, и сомле́ния моя́ па́че вся́каго весе́лия, боле́зни па́че вся́каго здра́вия теле́снаго.

Звере́й мне́ да бу́дут уста́ закла́ние и чре́ва гро́бы, — вопия́л еси́, страда́льче. — Никто́же да стужа́ет, никто́же ми́ сокруша́ет кре́пость: а́з бо тщу́ся сомле́тися, я́коже пшени́ца, и хле́б обрести́ся Бо́гу чи́ст.

Богородичен: В верте́пе землене́м роди́тися на́с ра́ди Бо́г сы́й изво́лил еси́, обнища́в, Бла́же, на́шею нището́ю за милосе́рдие и из Де́вы проше́д, воплоще́н, пребы́в еди́н Сы́н из Отца́ и Ма́тере.

Пе́снь 5.

Ирмос: Тво́й ми́р да́ждь на́м, Сы́не Бо́жий, ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не зна́ем, и́мя Твое́ имену́ем, я́ко Бо́г живы́х и ме́ртвых еси́.

Тако́в на́м подоба́ше му́др архиере́й, преподо́бен, ве́рен, нескве́рнен, незло́бив, — вопия́ Па́вел, преднаписа́ свяще́нный о́браз свяще́нных твои́х нра́вов.

Свя́зан, отводи́мь пострада́ти, архиере́й, у́зник Христо́в, Игна́тие, писа́л еси́ Це́рквам и градо́м, утвержда́я вся́ во испове́дании.

Па́вловым исправле́нием поревнова́в благочести́вно, вся́ его́ беды́ претерпе́л еси́, священному́чениче досточу́дне, восто́чная све́тлосте и вече́рняя звездо́.

Жела́нием ретя́ся Па́вловым, у́зы име́я на рука́х, ми́р обте́кл еси́, священному́чениче, да благоявле́н свяще́нными твои́ми страда́ньми яви́шися все́м.

Пое́м по́двиги твоя́, честву́ем у́зы кажде́нии и псалмы́, пе́рсть честву́ем твои́х моще́й, я́ко арома́ты мирома́занную, му́чениче, свяще́нными твои́ми страда́ньми.

Богородичен: Бо́г челове́ком подобе́н бы́в из Тебе́, Младе́нец на́с ра́ди ражда́ется, Богоневе́сто, и пребыва́ет ве́сь неизме́нен, и во пло́ти ви́дится Бо́г вочелове́чивыйся.

Пе́снь 6.

Ирмос: Проро́ка Ио́ну подража́я, вопию́: живо́т мо́й, Бла́же, свободи́ из тли́ и спаси́ мя, Спа́се ми́ра, зову́ща: сла́ва Тебе́.

Яко вои́стинну Жела́теля возлюби́в неукло́нно и о́гнь и́же к Нему́ воспали́в разу́мне, Игна́тие, во́ду име́л еси́ в тебе́ живу́щую и глаго́лющую.

Свиде́тельство твоея́ со́вести исполня́я, не удово́лился еси́, зря́ звере́й стремле́ния, не устраши́лся еси́, я́коже пшени́ца хотя́ члено́вными сомле́тися.

До́лгая твоя́ гоне́ния и нереши́мыя у́зы, я́же в Ри́ме терза́ния и о́гнь гони́телей в ничто́же вменя́л еси́, священному́чениче, за твоего́ Рачи́теля.

Вельми́ горя́, страда́льче, любо́вию Христо́вою, ко огню́ искуше́ний я́ко на ро́су у́треннюю поте́кл еси́, Онаго пости́гнути су́що су́щаго Рачи́теля.

Аще и пи́л еси́ Христо́ву ча́шу жажда́, но пре́был еси́ при́сно е́же пострада́ти, па́че е́же жи́ти. И вопия́л еси́: ничто́же мне́ сия́, ко е́же получи́ти мне́ е́же жи́ти.

Богородичен: Украси́ся, Вифлее́ме, угото́вися, Евфра́фо: без ма́тере бо от Отца́ и без отца́ Ма́терию чревоно́сится и ражда́ется, спаса́я ны́.

Конда́к, гла́с 3.

Све́тлых по́двиг твои́х светоно́сный де́нь предпропове́дует все́м в верте́пе Рожде́ннаго: Сего́ бо жажда́я от любве́ наслади́тися, потща́лся еси́ от звере́й снеде́н бы́ти, сего́ ра́ди и Богоно́сец наре́клся еси́, Игна́тие всему́дре.

Икос:

Авраа́м у́бо иногда́ сы́на жря́ше, закла́ние предвообража́я вся́ Содержа́щаго и ны́не в верте́пе тща́щагося роди́тися, ты́ же, богому́дре, всего́ прине́сл еси́ тебе́ сама́го, я́коже заколе́ние, и, звере́й сне́дь бы́в, пшени́ца чиста́ яви́лся еси́ Зижди́телю твоему́, в жи́тницах небе́сных ве́чнуяй вои́стинну и твоего́ раче́ния наслажда́яся. Его́же ра́ди ве́сь ми́р оста́вив, Богоно́сец наре́клся еси́, Игна́тие всему́дре.

Пе́снь 7.

Ирмос: Су́щим в пещи́ отроко́м Твои́м, Спа́се, не прикосну́ся, ниже́ стужи́ о́гнь. Тогда́ трие́ я́ко еди́неми усты́ поя́ху и благословля́ху, глаго́люще: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Не име́л еси́ огня́ любове́щна в тебе́, Игна́тие, во́ду же живу́ю па́че и глаго́лющую, во́ду зову́щую: гряди́ ко Отцу́; во́ду теку́щую, от жи́зни в жи́знь преводя́щую на́с.

Звере́й зу́бы, — глаго́лет, — да бу́дут мне́ ме́чь, и ору́жия, и закла́ния; гро́б же мне́ льво́вы утро́бы да бу́дут, и о́гнь да поя́ст мя́ пре́жде тли́ ко́жныя оста́нки.

Мне́ сладка́ сме́рть, — глаго́лет, — сладка́ мне́ вся́ трудо́в боле́зненная, зве́рие ра́достни, о́гнь се́й роса́ мне́ е́сть, а́ще еже́ жи́ти воздержу́. Те́мже и тщу́ся умре́ти, да живу́ со Христо́м.

Еже жи́ти мне́ не е́сть рачи́тельно в телеси́, ду́хом бо жи́ти жела́ю. Мне́ е́же жи́ти Христо́с, Боже́ственное рачи́тельство; к Нему́ иду́, Того́, — глаго́лет, — люблю́, Того́ получи́ти наде́юся.

Богородичен: Проро́ком дре́вле прорече́нный, приближа́ется мне́ Младе́нец, из Де́вы рожде́йся, ра́дуется Ада́м, и прама́ти Ева боле́зней разреши́ся, и сликовству́ет Дави́д, Ражда́ющия оте́ц.

Пе́снь 8.

Ирмос: Его́же ужаса́ются Ангели и вся́ во́инства, я́ко Творца́ и Го́спода, по́йте, свяще́нницы, просла́вите, о́троцы, благослови́те, лю́дие, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́т бу́ди Игна́тий, Боже́ственный иере́й, сугу́бо венча́емь, я́ко му́ченик и па́стырь: страда́в бо се́й за любо́вь Бо́жию, жела́я возжеле́н бы́ти, пострада́ти не отмета́шеся.

Тече́нии ве́ры, я́ко со́лнце, зе́млю до́блественне прете́кл еси́ от коне́ц небесе́ и, заше́д незаходи́мо от земли́ ко Христу́, облистава́еши ми́ру све́т нетле́ния.

Жажда́я ча́ши стра́сти Христо́вы, свя́зан, те́кл еси́, Игна́тие му́дре, и дости́г три́знища, не преста́л еси́, вопия́: жа́жду жажда́ти Христа́ во ве́ки.

О, любве́ и теплоты́ Боже́ственнаго раче́ния! Жела́нием распя́тся и да живе́т Рачи́телю; жа́ждет, е́же возжажда́тися, и лю́бит, е́же люби́тися, за е́же па́ки жи́ти, умре́ти произволя́я.

Пе́рсть отложи́в, невеще́ственно к Су́щему у́м впери́л еси́, жела́я Рачи́теля: То́й бо е́сть при́сное жела́ние, и и́стинно му́дрость, и жи́знь бы́вших.

Богородичен: Звезда́ возсия́, Христо́с от Иа́кова, и волсви́ стека́ются во гра́д Вифлее́м пе́ти, чествова́ти и поклони́тися Ему́, рожде́нному из ложе́сн Чи́стыя Богоро́дицы.

Пе́снь 9.

Ирмос: Живоприе́мный исто́чник приснотеку́щий, светоно́сный свети́льник благода́ти, хра́м одушевле́нный, се́нь пречи́стую, небесе́ и земли́ простра́ннейшую, Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Презира́тель до́льних Игна́тий и служи́тель вы́шних та́ин, я́ко слу́жбу непоро́чну соверша́я, и, соверша́емь, священноде́йствует себе́ сама́го муче́нием, и к звере́м и огню́ гото́вится.

Еже по о́бразу любя́ оде́ятися, ве́тхия о́бразы измени́л еси́. Те́мже но́востию, а не ве́тхостию первообра́знаго зра́ка пе́рвую добро́ту восприе́м, Христо́ви соводворя́ешися.

Свяще́нную твою́ оде́жду, свяще́ннейше, свяще́ннейшу соде́лал еси́ страда́ньми твои́ми, те́мже и вене́ц сугу́б восприе́м, с му́ченики пое́ши и па́стыри, священному́чениче, Христа́ Бо́га на́шего.

Пшени́ца Бо́жия чиста́ е́смь, — глаго́лал еси́, — и зубы́ звере́й мелю́ся, да хле́б бу́ду священносоверша́емь, Рачи́телю и Бо́гу очище́н, Его́же и любя́, умре́ти не отрица́юся.

Непристу́пным све́том осиява́емь и в вы́шних оби́телех водворя́яся, свяще́нне Игна́тие, Бо́гу и Зижди́телю твоему́ о ста́де твое́м се́м моля́ся неоску́дно не преста́й, мо́лимся.

Богородичен: Ра́дуйся, Чи́стая, Бо́жий гра́де одушевле́нный, в не́мже Бо́г вмести́тися благоволи́, не оста́вль бо го́рних, к Тебе́ сни́де, я́ко до́ждь на зе́млю, Богороди́тельнице, и во гра́де Вифлее́ме Младе́нец ражда́ется.

Свети́лен.

Сло́во Пребезнача́льное, Бо́жия Му́дрость, неизрече́нною бла́гостию земны́м приобщи́вся, уча́ дре́вле лю́ди, на рука́х держа́ше тя́, Игна́тие Богоно́се; в Бо́зе же жи́в, муче́ние проше́л еси́ страда́ния, радуяся.

Стихи́ра гла́с 6.

Приближа́ется Христо́с, / Вифлее́ме, предугото́вися, / уже́ язы́ков спасе́ние озаря́ет, / благоукраси́ я́сли, / па́стыри собери́, / призови́ волхвы́ от Перси́ды, / во́инства безпло́тных умо́в, воззови́те: / Ца́рь небе́с / на зе́млю прихо́дит.

Молитва священномученику Игнатию Богоносцу

О, вели́кий святи́телю Богоно́сный Игна́тие! К тебе́ припа́даем и мо́лим тя, при́зри на ны гре́шныя, прибега́ющия к твоему́ заступле́нию! Умоли́ Го́спода, да прости́т нам вся согреше́ния на́ша: ты му́ченически ду́шу твою́ за ве́ру положи́л еси́, да́руй и нам му́жество во всем подража́ти тебе́. Ничто́ в жи́зни не возмогло́ отлучи́ти тя от любве́ ко Го́споду, ни ле́стныя обеща́ния, ни преще́ния, ни угро́зы, ниже́ са́мыя му́ки: ты с ра́достию предста́л пред зверьми́ на смерть лю́тую и, я́ко а́нгел, возлете́л еси́ во оби́тели Отца́ на́шего Небе́снаго; и моли́тва твоя́ мно́го мо́жет пред Го́сподем. Бу́ди же, святы́й уго́дниче, предста́телем у Го́спода: за ны, недосто́йнии рабы́ твоя́; помога́й и всем правосла́вным христиа́ном святы́ми твои́ми моли́твами ко всемогу́щему Бо́гу, да изба́вит ны от гла́да, тру́са, гра́да, бездо́ждия и смертоно́сных боле́зней, и да да́рует нам здр́авие и спасе́ние. Бу́ди же нам помо́щник ско́рый во вся́кой ско́рби, наипа́че в час кончи́ны на́шея яви́ся нам све́тлым защи́тником и хода́таем и умоли́ Го́спода сподо́битися всем нам, тебе́ ны́не те́пле моля́щимся, получи́ти по христиа́нской кончи́не Небе́сное Ца́рствие, иде́же вси святи́и вку́пе с тобо́ю ве́чно сла́вят Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.

Молитва вторая священномученику Игнатию Богоносцу

О, велики́й уго́дниче Христо́в, священному́чениче Игна́тие! При́зри ми́лостивым твои́м о́ком и простри́ ко Го́споду те́плыя твоя́ моли́твы, и испроси́ душа́м на́шим оставле́ние прегреше́ний. Се бо мы, раби́ Бо́жии (Имена), се́рдцем сокруше́нным и ду́хом смире́нным тебе́, хода́тая ми́лостива ко Влады́це и моли́твенника за ны, гре́шныя, призыва́ем, тебе́ у́бо про́сим: не пре́зри нас недосто́йных, твоея́ по́мощи тре́бующих, и исхода́тайствуй нам вся ко спасе́нию поле́зная, я́ко да получи́вше благода́ть и ми́лость, просла́вим всех благи́х Исто́чника и Дарода́теля, Бо́га Еди́наго, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

>Игнатий Богоносец, священномученик (107)

Заказать икону святого

Дни празднования в 2019 году:

Житие

В то время, как Троян вступил на римский престол, епископом в Антиохийской церкви был святой Игнатий Богоносец, принявший епископию после святого Евода, преемника апостола Петра.

О божественном Игнатии Богоносце рассказывается, что когда он был младенцем, а Господь Иисус Христос жил на земле с людьми и учил народ о Царствии Божием, однажды родители Игнатия, стоя среди народа, слушали слова Божия, исходившие из уст Спасителя, имея при себе и свое дитя. Взглянув на них, Господь позвал к себе отрока Игнатия, поставил его среди народа, обнял его и, взяв на руки, сказал: Истинно говорю вам, если не обратитесь и не будете как дети, не войдете в Царство небесное.

Так святой Игнатий и был назван Богоносцем, потому что он был носим руками Воплощенного Бога и потому, что он носил имя Бога в сердце своем и устах.

Сначала он был учеником святого Иоанна Богослова, затем советом всех святых апостолов он был поставлен епископом в Антиохии.

Святой Игнатий Богоносец установил в церкви петь божественные песни на два лика или хора, подобно ликам ангельским. Он был добрым правителем церковных чинов, совершенным служителем Христовых таинств.

В тяжелой войне со скифами царь Троян одержал победу. И решил возблагодарить своих языческих богов, дабы в будущем боги благополучно устраивали его войны и царство. Тогда началось сильное гонение на христиан.

Царь узнал, что христиане не только не желают приносить жертвы языческим богам, но и хулят их, обличая их ложность, и потому повсеместно он повелел убивать христиан. Когда же Троян отправился на другую войну против Армян и Парфян , то пришлось ему быть в Антиохии, и тут Святой Игнатий Богоносец был оклеветан перед ним за то, что Христа, осужденного Пилатом на смерть и распятого на кресте, он почитает как Бога и устанавливает законы о сохранении девства, о презрении к богатству, что приятно в жизни.

Император Троян предлагал святому Игнатию принести жертву языческим богам и отречься от Христа, сулил ему чин первосвященника , угрожал жестокой расправой, но ничто не сломило его дух и стремление встретиться с Отцом небесным. Святой Игнатий принял мученическую смерть.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *