Герасим со львом

Герасим со львом

Николай Лесков

Лев старца Герасима

Восточная легенда

Триста лет после Иисуса Христа жил на Востоке богатый человек, по имени Герасим. У него были свои дома, сады, более тысячи рабов и рабынь и очень много всяких драгоценностей. Герасим думал: «мне ничто не страшно», но когда он один раз сильно заболел и едва не умер, тогда он начал размышлять иначе, потому что увидал, как жизнь человеческая коротка и что болезни нападают отовсюду, а от смерти не спасет никакое богатство, а потому не умнее ли будет заранее так распорядиться богатством, чтобы оно на старости лет не путало, а потом бы из-за него никто не ссорился.

Стал Герасим с разными людьми советоваться: как ему лучше сделать. Одни говорили одно, а другие другое, но все это было Герасиму не по мыслям.

Тогда один христианин сказал ему:

– Ты хорошо сделаешь, если поступишь с своим богатством, как советует Иисус Христос, – ты отпусти своих рабов на волю, а имущество раздай тем, кто страдает от бедности. Когда ты сделаешь так, ты будешь спокоен.

Герасим послушался, – он сделался христианином и роздал все свое богатство бедным, но вскоре увидел, что, кроме тех, которых он наделил, осталось еще много неимущих, которым он уже ничего не мог дать, и эти стали его укорять, что он не умел разделить свое богатство так, чтобы на всех достало.

Герасим огорчился: ему было прискорбно, что одни его бранят, а другие над ним смеются, что он прежде жил достаточно, а теперь, все раздавши, и сам бедствует, и всех наследников обидел, а всех нищих все-таки не поправил.

Стало от этого Герасиму очень смутительно, и чтобы не терпеть досаждений от наследников, Герасим поднялся и ушел из людного места в пустыню. А пустыня была дикая, где не жил ни один человек, а только рыскали звери, да ползали змеи.

Походил Герасим по жаркой пустыне и почувствовал, что здесь ему лучше. Тут хоть глухо и страшно, но зато наследники его не бранят и не проклинают, и никто над ним не смеется и не осуждает его, что он так, а не этак сделал. А он сам спокоен, потому что поступил по слову Христову: «отдай все и иди за Мною», и больше не о чем беспокоиться.

Нашел Герасим норку под меловым камнем, натаскал туда тростника и стал жить здесь.

Жить Герасиму было тихо, а есть и пить нечего. Он с трудом находил кое-какие съедобные коренья, а за водою ходил на ручей. Ключ воды был далеко от пещерки, и пока Герасим напьется да подойдет назад к своей норке, его опять всего опалит; и зверей ему страшно, и силы слабеют, и снова пить хочется. А ближе, возле воды, нет такого места, где бы можно спрятаться. «Ну, – думает раз в большой жар Герасим, – мне этой муки не снесть: вылезешь из моей меловой норки, надо сгореть под солнцем; а здесь без воды я должен умереть от жажды, а ни кувшина, ни тыквы, никакой другой посуды, чтобы носить воду, у меня нет. Что мне делать? Пойду, – думает Герасим, – в последний раз к ключу, напьюсь и умру там».

Пошел Герасим с таким решением к воде и видит на песке следы, – как будто бы здесь прошел караван на ослах и верблюдах… Смотрит он дальше и видит, что лежит тут один растерзанный зверем верблюд, а невдалеке от него валяется еще живой, но только сильно ослабевший ослик и тяжко вздыхает, и ножонками дрыгает, и губами смокчет.

Герасим оставил безжизненного верблюда валяться, а об ослике подумал: этот еще жить может. Он только от жажды затомился, потому что караванщики не знали, где найти воду. Прежде чем мне самому помереть, попробую облегчить страдание этого бедного животного.

Герасим приподнял ослика на ноги, подцепил его под брюхо своим поясом и стал волочь его, и доволок до ключа свежей воды. Тут он обтер ослу мокрой ладонью запекшуюся морду и стал его из рук попаивать, чтобы он сразу не опился.

Ослик ожил и поднялся на ножки.

Герасиму жаль стало его тут бросить, и он повел его к себе, и думал: «помучусь я еще с ним – окажу ему пользу».

Пошли они вместе назад, а тем временем огромный верблюд уже совсем почти был съеден; и в одной стороне валялся большой лохмот его кожи. Герасим пошел взять эту кожу, чтобы таскать в ней воду, но увидел, что за верблюдом лежит большой желтый лев с гривою, – от сытости валяется и хвостом по земле хлопает.

Герасим подумал: «ну, должно быть, мой конец: наверно этот лев сейчас вскочит и растерзает и меня, и осленка». А лев их не тронул, и Герасим благополучно унес с собой лохмот верблюжьей кожи, чтобы сделать из нее мешок, в который можно наливать воду.

Набрал тоже Герасим по пути острых сучьев и сделал из них ослику загородочку, у самой своей норки.

«Тут ему будет ночью свежо и спокойно», – думал старец, да и не угадал.

Как только на дворе стемнело, вдруг что-то будто с неба упало над пещеркой, и раздался страшный рев и ослиный крик.

Герасим выглянул и видит, что давешний страшный лев протрес первую сытость и пришел съесть его осла, но это ему не удалось: прыгнув с разбега, лев не заметил ограды и воткнул себе в пах острый сук и взревел от невыносимой боли.

Герасим выскочил и начал вынимать из раны зверя острые спицы.

Лев от боли весь трясся и страшно ревел и норовил хватить Герасима за руку, но Герасим его не пугался и все колючки повынул, а потом взял верблюжью кожу, взвалил ее на ослика и погнал к роднику за свежей водою. Там у родника он связал кожу мешком, набрал ее полну воды и пошел опять к своей норе.

Лев во все это время не тронулся с места, потому что раны его страшно болели.

Герасим стал омывать раны льва, а сам подносил к его разинутой пасти воду в пригоршне, и лев лакал ее восполенным языком с ладони, а Герасиму было не страшно, так что он сам над собой удивлялся.

Повторилось то же на другой день и на третий, стало льву легче, а на четвертый день, как пошел Герасим с ослом к роднику, – смотрит, – приподнялся и лев и тоже вслед за ними поплелся.

Герасим положил льву руку на голову, и так и пошли рядом трое: старик, лев и осленок.

У ключа старец свободной рукою омыл раны льва на вольной воде, и лев совсем освежел, а когда Герасим пошел назад, и лев опять пошел за ним.

Стал старик жить со своими зверями.

У старца выросли тыквы, он начал их сушить и делать из них кувшины, а потом стал относить эти кувшины к источнику, чтобы они годились тем, у кого не во что захватить с собою воды. Так жил Герасим и сам питался, и другим людям по силе своей был полезен. И лев тоже нашел себе службу: когда Герасим в самый зной отдыхал, лев стерег его осла. Жили они так изрядное время, и; некому было на них удивляться, но раз увидали эту компанию проходившие караваном путники и рассказали про них в жилых местах по дорогам, и сейчас из разных мест стали приходить любопытные люди: всем хотелось смотреть, как живет бедный старик и с ним ослик и лев, который их не терзает. Все этому стали удивляться и спрашивали у Герасима:

– Открой нам, пожалуйста: какою ты силою это делаешь? верно ты не простой человек, а необыкновенный, что при тебе происходит Исаево чудо: лев лежит рядом с осликом.

А Герасим отвечал:

– Нет, я самый обыкновенный человек, – и даже, признаюсь вам, что я еще очень глуп: я вот с зверями живу, а с людьми совсем жить не умел: все они на меня обиделись, и я ушел из города в пустыню.

– Чем же ты обидел?

– Хотел разделить между всеми свое богатство, чтобы все были счастливы, а наместо того они все перессорились.

– Зачем же ты их умнее не поровнял?

– Да вот то-то оно и есть, что ровнять-то трудно тех, кои сами не ровняются; я сделал ошибку, когда забрал себе много сначала. Не надо бы мне забирать себе ничего против других лишнего, – вот и спокойно было бы.

Люди закивали головами:

– Эге! – сказали, – да это старик-то дурасливый, а между тем все-таки же удивительно, что у него лев осленка караулит и не съест их обоих. Давайте поживем мы: с ним несколько дней и посмотрим, как это у них выходит.

Лесков Николай » Лев старца Герасима

Лесков Николай

Серия: Рассказы

Жанр: Классическая проза

Стал Герасим с разными людьми советоваться, как ему лучше сделать. Одни говорили одно, а другие другое, но все это было Герасиму не по мыслям….

Читать книгу онлайн бесплатно

Скачать книгу бесплатно:

  • (17 КБ)
  • (19 КБ)
  • (8 КБ)
  • (15 КБ)
  • (7 КБ)

Какой формат выбрать?

Похожие книги

  • Левый глаз дракона — Лекс Ален
  • Дэвид Старр — космический рейнджер (пер. А.Левкин) — Азимов Айзек
  • Лакки Старр и океаны Венеры (пер. А.Левкин) — Азимов Айзек
  • Подземный левиафан — Блэйлок Джеймс
  • Клетки для Герасима. Записки молодой учительницы — Ильина Наталия
  • Леди и лев — Керк Синтия
  • Левый глаз — Плеханов Андрей
  • Лев пустыни — Островский Виктор
  • Лев на лужайке — Липатов Виль
  • Роза и лев — Стюарт Элизабет
  • Психолог, или ошибка доктора Левина — Минаев Борис
  • Лилия и лев (Проклятые короли — 6) — Дрюон Морис
  • Левый поворот — Ходорковский Михаил
  • Левый поворот — 3. Глобальная perestroika — Ходорковский Михаил

Герасим Иорданский

В Википедии есть статьи о других людях с именем Герасим.

Герасим Иорданский

Γεράσιμος ὁ ἐν ᾿Ιορδάνῃ


Преподобный Герасим со львом
Русская икона XVI века

Имя в миру

Григорий

Родился

V век
Ликия (Малая Азия)

Умер

475

  • Иордан

Почитается

в Православной и Католической церквах

В лике

преподобных

День памяти

в Православной церкви 4 марта (по юлианскому календарю), а в Католической церкви 5 марта

Атрибуты

лев

Медиафайлы на Викискладе

Гера́сим Иорда́нский (греч. Γεράσιμος ὁ ἐν ᾿Ιορδάνῃ; Авва Герасим; ум. 475) — христианский монах и святой V века. Память святому Герасиму совершается в Православной церкви 4 марта (по юлианскому календарю), а в Католической церкви 5 марта.

Жизнеописание

Родился в Ликии (южная часть Малой Азии) в богатой семье, в миру носил имя Григорий. Оставил семейное богатство и мирские дела и стал монахом. Святой подвизался в пустыне Египта и позднее около 450 года пришёл на берег реки Иордан в Палестине, где основал монастырь и стал его настоятелем. Как пишет Кирилл Скифопольский в житии Евфимия Великого, Герасим одно время был сторонником ереси Евтихия и Диоскора, но вскоре раскаялся в своих заблуждениях. Святой умер около 475 года.

Широко известна история о приручении Аввой Герасимом дикого льва, которого святой вылечил от ран: «Льву дано было имя „Иордан“. После этого он часто приходил к старцу, принимал от него пищу и не отлучался из обители более пяти лет». Лев, согласно житию, умер на его могиле и был погребён рядом со святым Герасимом. Этот сюжет жития святого стал основой многочисленных изображений Герасима, у ног которого лежит лев.

Сведения о жизни преподобного Герасима известны из житий Евфимия Великого и Кириака Отшельника, а также «Луга духовного» Иоанна Мосха (описана история о льве).

Иконография

Фреска церкви Святого Николая Орфаноса

Изображения Герасима Иорданского до XII века неизвестны. Самое раннее из известных изображений — фреска в соборе Рождества Пресвятой Богородицы новгородского Антониева монастыря (1125 год). С начала XIV века начинают изображать житийный цикл преподобного Герасима. Самый ранний находится в церкви Святого Николая Орфаноса в Салониках и относится к 1309—1319 годам.

Житийный сюжет, рассказывающий о преподобном Герасиме и льве стал не только иконописной традицией, но помещался и в лицевых Минеях. Относительно его написания иконописный подлинник XVIII века указывает: «…лев под ногами его вохрян, рукою благословляет, а в левой свиток, а в свитце глаголет: Именем Господним зверь повиновение имеет, а Инде пишет: сие повиновение имели ко Адаму зверие».

> См. также

  • Монастырь Герасима Иорданского
  • Церковь преподобного Герасима в Купчине

Примечания

Герасим Иорданский:

  • Тексты в Викитеке
  • Медиафайлы на Викискладе
  1. Преподобный Герасим Иорданский, Паломник
  2. Димитрий Ростовский. Жития святых (4 марта)

> Ссылки

  • Герасим Иорданский // Православная энциклопедия
  • Преподобный Герасим, иже на Иордане на сайте Православие.Ru

Литература

  • Гладкова О. В. К вопросу о символическом подтексте Повести об авве Герасиме и льве из Синайского патерика // Гладкова О. В. О славяно-русской агиографии. Очерки. М., 2008. С. 7-50.
  • Гладкова О. В. К вопросу об источниках и идейном замысле легенды Н. С. Лескова «Лев старца Герасима» // Гладкова О. В. О славяно-русской агиографии. Очерки. М., 2008. С. 190-203.

Преподобный Гера́сим Иорданский

Текст утвержден Священным Синодом
Русской Православной Церкви
25 декабря 2012 года (журнал № 131)

Конда́к 1

Подо́бен: Взбра́нной Воево́де:

Избра́нника Бо́жия и чудотво́рца, Иорда́на насе́льника и храни́теля, отше́льником же о́браз и миря́ном, восхваля́ем тя, чти́тели твои́, богоно́се. Но я́ко име́яй дерзнове́ние ко Го́споду, от враг, тесня́щих ны, защити́, да зове́м ти; Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

И́кос 1

А́нгел от челове́к был еси́, преподо́бне, прите́к от земли́ к небе́сным. Ны́не же со беспло́тными ра́дующася тя зря, ужаса́юся и стра́хом зову́ ти от души́ сия́:

Ра́дуйся, Лики́и боже́ственный пло́де;

ра́дуйся, Иорда́на нетле́нная сла́во.

Ра́дуйся, доброде́тели дру́же и́стинный;

ра́дуйся, Христа́ моего́ служи́телю велича́йший.

Ра́дуйся, я́ко вся отда́л еси́ и приобре́л Христа́;

ра́дуйся, я́ко вся в тщету́ вмени́л еси́ Его́ ра́ди.

Ра́дуйся, я́ко удиви́шася ти А́нгели;

ра́дуйся, я́ко тебе́ и зве́рие почто́ша.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 2

Ви́дя ми́ра сего́ тщету́ и жите́йских треволне́ний отреши́вся, богому́дре, разу́мно пре́жним отце́м подража́л еси́, и́хже за́поведем после́дуя, восхожде́ния путь обре́л еси́, Гера́симе. Сего́ ра́ди и Влады́це твоему́, блаже́нне, любо́вию вопия́л еси́: Аллилу́ия.

И́кос 2

Ра́зум имы́й пра́вый, ре́вностию дыша́ боже́ственною, я́ко ины́й Анто́ний, свя́те Гера́симе, собра́ния мона́шеская созва́л еси́, я́ко дре́вле от Еги́пта той. Мы же, к тебе́ взира́юще, взыва́ем от се́рдца си́це:

Ра́дуйся, сто́лпе безмо́лвия;

ра́дуйся, чу́до воздержа́ния.

Ра́дуйся, в мона́шеском житии́ ве́лий;

ра́дуйся, изря́дный сего́ защи́тниче.

Ра́дуйся, Бо́гу ничто́же предпочты́й;

ра́дуйся, благоче́стно во и́мя Его́ подвиза́выйся.

Ра́дуйся, А́нгелов купножи́телю;

ра́дуйся, Сил Небе́сных слико́вниче.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 3

Си́лою свы́ше оболки́йся, блаже́нне, в пусты́ню удали́лся еси́, и я́ко ни́ву благопло́дну и до́бру сию́ показа́л еси́, му́дре, жела́ющим Ца́рство Христо́во стяжа́ти; те́мже Христу́ пое́м: Аллилу́ия.

И́кос 3

Имы́й боже́ственную ре́вность, Гера́симе, в се́рдце твое́м, и боже́ственный свет, исполня́яй е́, восхожде́ния твори́л еси́ непреста́нно, и до́брую ку́плю тала́нтом соде́яв, ра́довался еси́, мы же, чудя́щеся, вопие́м ти разу́мно сицева́я:

Ра́дуйся, высото́ богомы́слия;

ра́дуйся, смире́ния глубино́.

Ра́дуйся, безмо́лвия пла́меню неусы́пный;

ра́дуйся, воздержа́ния пра́вило ве́рнейшее.

Ра́дуйся, украше́ние мона́хов трезвя́щихся;

ра́дуйся, похвало́ подви́жников доброде́тельных.

Ра́дуйся, све́тлая преподо́бных красото́;

ра́дуйся, сла́вная святы́х добро́то.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 4

Ре́вности Госпо́дни горя́щей в души́ твое́й, Гера́симе, соедини́лся еси́ А́нгелом, и себе́ сама́го сокро́вище свяще́нное Тро́ицы показа́в, преподо́бне, возглаша́л еси́ с ни́ми боже́ственную песнь: Аллилу́ия.

И́кос 4

Слы́шаша живу́щии во стране́ Иорда́нстей сла́ву твою́, и теко́ша в пусты́ню ви́дети тя: мы же, сла́ву твою́ у престо́ла Вседержи́телева до́бре ве́дяще, моли́твенно к тебе́ в пусты́ни жития́ на́шего притека́ем, хва́ляще тя пе́нии таковы́ми:

Ра́дуйся, му́дрый стадонача́льниче;

ра́дуйся, па́стырю наш до́брый.

Ра́дуйся, мона́хов руководи́телю;

ра́дуйся, в по́двизе су́щих предста́телю.

Ра́дуйся, свети́ло Иорда́на ясне́йшее;

ра́дуйся, лампа́до пусты́ни пресве́тлая.

Ра́дуйся, и́мже просла́вися Бог;

ра́дуйся, и́мже враг посрами́ся.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 5

Богоно́сец ве́лий и сла́вный и́ноков нача́льник всех приима́ше ра́достно и я́ко свети́льник просвеща́ше поуче́ньми свои́ми, ве́дый вся, да дости́гнут Недостижи́маго и лику́юще возопию́т: Аллилу́ия.

И́кос 5

Ви́деша ли́цы пусты́нных отце́в Гера́сима честна́го на Иорда́не, и я́ко Па́вла почита́юще его́ и но́ваго Анто́ния, тща́щагося сих путе́м сле́довати, дивя́щеся вопия́ху си́це:

Ра́дуйся, звездо́, боже́ственную све́тлость явля́ющая;

ра́дуйся, огню́, тьму вра́жию отгоня́ющий.

Ра́дуйся, я́ко попра́л еси́ напа́сти диа́вольския;

ра́дуйся, я́ко смири́л еси́ де́монскую горды́ню.

Ра́дуйся, из глубины́ страсте́й воззва́ние;

ра́дуйся, омраче́нных зло́бою исправле́ние.

Ра́дуйся, ста́да твоего́ защи́тителю и изба́вителю;

ра́дуйся, учени́к твои́х наста́вниче и учи́телю.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 6

Прибе́жище боже́ственное пусты́ню Иорда́нскую ве́дый, та́мо поспеши́л еси́, жестоты́ ея́ и зно́я ника́коже убоя́вся, всему́дре, но ра́дуяся от се́рдца вопия́л еси́ Спа́су, поя́: Аллилу́ия.

И́кос 6

Возсия́ твоея́ оби́тели сла́ва, ю́же на Иорда́не созда́л и распространи́л еси́, треблаже́нне, подвиза́ния ра́ди в чи́стем житии́: мно́жества же неисче́тная мона́хов в сей прия́л еси́, и́же, ви́дяще по́двиги твоя́, взыва́ху тебе́ такова́я:

Ра́дуйся, я́ко земна́я премени́л еси́ в небе́сная;

ра́дуйся, я́ко от ю́ности после́довал еси́ Христу́.

Ра́дуйся, за́поведей Христо́вых пропове́дниче;

ра́дуйся, отмета́ющих их секи́ро прео́страя.

Ра́дуйся, преда́ний пусты́ни сохране́ние;

ра́дуйся, всех сопроти́вных упраздне́ние.

Ра́дуйся, и́мже и́ноцы хва́лятся;

ра́дуйся, и́мже мирсти́и возвыша́ются.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 7

Хотя́ ко исто́чнику воды́ живы́я прини́кнути, вы́ну поуча́лся еси́ в зако́не Госпо́дни, и сего́ ра́ди непоколеби́мь я́ко ка́мень показа́лся еси́, и яви́лся кре́пок во искуше́ниих, и позна́лся от отце́в соверше́н, и́же ви́дяще льва, во́ду нося́ща, чудя́хуся, вопию́ще: Аллилу́ия.

И́кос 7

Но́вый показа́л еси́ град пусты́ню Иорда́нскую, Гера́симе, всечестны́й о́тче, и́бо сию́ я́ко ину́ю Фиваи́ду и Нитри́ю мона́хов испо́лнил еси́, вопию́щих ти ны́не во Ца́рствии та́ко:

Ра́дуйся, Евфи́мию единонра́вне;

ра́дуйся, Анто́нию единоре́вностне.

Ра́дуйся, Ону́фрию равноче́стне;

ра́дуйся, Пахо́мию раностоя́тельне.

Ра́дуйся, я́ко Агафо́ну подража́л еси́ честно́му;

ра́дуйся, я́ко Паи́сию поревнова́л еси́ сла́вному.

Ра́дуйся, имы́й Арсе́ниево горе́ние;

ра́дуйся, подвиза́выйся в Па́мвовом несмея́нии.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 8

Насажде́нное при исхо́дищих вод дре́во ду́ха яви́лся еси́, богому́дре, и сего́ ра́ди и́ноцы, плоды́ неувяда́емыя на тебе́ ви́дяще, дивля́хуся, пою́ще: Аллилу́ия.

И́кос 8

Весь быв в вы́шних, пречу́дный, ни́жних же отдаля́яся, отхожда́ше Гера́сим боже́ственный, укра́шен доброде́тельми, от всех же люби́мь и восхваля́емь си́це:

Ра́дуйся, пусты́ни ди́вный цве́те;

ра́дуйся, в безво́дней исто́чниче чу́дный.

Ра́дуйся, освяще́ние спаси́тельное;

ра́дуйся, кади́ло богоприя́тное.

Ра́дуйся, ве́лий в подвиза́нии;

ра́дуйся, бо́лий в мудрова́нии.

Ра́дуйся, и́мже преле́стник посрами́ся;

ра́дуйся, и́мже сатана́ низве́ржеся.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 9

Вся́кое естество́ челове́ческое удиви́ся, богому́дре, всесоверше́нно стра́нному и чуде́сному: льва бо послушли́ва зря́ху вси и во́ду нося́ща, и всех подвиза́юща пе́ти: Аллилу́ия.

И́кос 9

Подвиза́ющимся изба́витель в пусты́ни показа́лся еси́, Гера́симе, и чуде́с испо́лнь, се́рдце бо твое́ храм Бо́жий бе чист и присносве́тел, преподо́бне. Сего́ у́бо ра́ди дивя́щеся, ве́рно вопие́м ти:

Ра́дуйся, ли́ки и́ноческия обра́довавый;

ра́дуйся, на лу́чшее тех наста́вивый.

Ра́дуйся, мона́хов боже́ственное похвале́ние;

ра́дуйся, ве́рных непрестаю́щее весе́лие.

Ра́дуйся, я́ко победи́л еси́ диа́вольская шата́ния;

ра́дуйся, я́ко порази́л еси́ того́ ко́зни.

Ра́дуйся, чту́щих тя при́сная защи́то;

ра́дуйся, помина́ющим тя по́моще изве́стная.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 10

Созда́теля на́шего и Спаси́теля, со преподо́бными на Небесе́х пребыва́я, моли́, о́тче, да ми́лостивно пре́зрит грехи́ на́ша: нас бо ра́ди показа́ся по нам челове́к, да изба́вит ны бу́дущия гее́нны. Тем благода́рно взыва́ем Ему́: Аллилу́ия.

И́кос 10

Стена́ мона́шествующим на Иорда́не показа́лся еси́ и всем к тебе́ притека́ющим, сего́ ра́ди моли́ся о нас, вельми́ чту́щих тя и любо́вию воспева́ющих си́це:

Ра́дуйся, святы́х благоукраше́ние;

ра́дуйся, ли́ка преподо́бных соприча́стниче.

Ра́дуйся, Иларио́на подо́бниче;

ра́дуйся, Харито́на ревни́телю.

Ра́дуйся, Симео́на юро́диваго сла́во;

ра́дуйся, Иоа́нна по́стника си́ло.

Ра́дуйся, боже́ственнаго Кириа́ка управи́телю;

ра́дуйся, свята́го Ни́кона ликова́ние.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 11

Пе́нию всегда́ прилежа́й и бде́нию непреста́нну, А́нгелом уподо́бился еси́, блаже́нне: Евфи́мию бо усо́пшу, ду́шу его́ на Небеса́ восходя́щую зрел еси́, Го́споду же усе́рдне со А́нгелы пел еси́: Аллилу́ия.

И́кос 11

Свет сый в пусты́ни, просвеща́л еси́ ученики́ твоя́ во стране́ Иорда́нстей: вжига́яй бо огнь невеще́ственный, наставля́л еси́ к ра́зуму боже́ственному вся, му́дре просвеща́я их, и́же благода́рно вопия́ху ти сия́:

Ра́дуйся, мона́хов слу́хи возвеселя́яй;

ра́дуйся, сих мно́жества к Бо́гу приведы́й.

Ра́дуйся, новонача́льных в кинови́ю приима́вый;

ра́дуйся, усоверши́вшихся в пусты́ню отсыла́вый.

Ра́дуйся, подви́жников свяще́нная сла́досте;

ра́дуйся, и́ноков небе́сная ра́досте.

Ра́дуйся, и́мже похваля́ются благогове́йнии;

ра́дуйся, и́мже охраня́ются целому́дрии.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 12

Ра́дуяся, преподо́бне, подвиза́лся еси́ во мно́зем безмо́лвии со отцы́ богоно́сными, удаля́яся в пусты́ню вре́мене ра́ди поста́ и вку́пе со все́ми поя́: Аллилу́ия.

И́кос 12

Пое́ши ны́не со А́нгелы на Небеси́, я́ко не́когда на земли́ с челове́ки, трисвяту́ю песнь Бо́гу, Его́же, сла́вне Гера́симе, всегда́ моли́ о нас, чту́щих тя и сла́вящих пе́сньми сицевы́ми:

Ра́дуйся, хода́таю на́шего спасе́ния;

ра́дуйся, це́ркве сла́во и благоуха́ние.

Ра́дуйся, правосла́вных стено́ и огражде́ние;

ра́дуйся, христиа́ном вели́кий наста́вниче.

Ра́дуйся, любве́ сугу́быя сокро́вище;

ра́дуйся, те́плый наш предста́телю.

Ра́дуйся, соблюда́яй ны в час сме́ртный;

ра́дуйся, непосты́дный о нас моли́твенниче.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 13

О, всечестны́й о́тче Гера́симе, мона́хов све́тлосте, Христа́ моего́ служи́телю! Приими́ моле́ние сие́ ма́лое и твои́ми к Бо́гу моли́твами от вся́кия изба́ви напа́сти всех вопию́щих Тому́: Аллилу́ия.

Сей конда́к глаго́лется три́жды.

И па́ки чте́тся 1-й и́кос и 1-й конда́к.

Моли́тва

О, свяще́нная главо́, преподо́бне о́тче, преблаже́нне а́вво Гера́симе! Не забу́ди убо́гих твои́х до конца́, но помина́й нас всегда́ во святы́х твои́х и благоприя́тных моли́твах к Бо́гу. Помяни́ ста́до твое́, е́же сам упа́сл еси́, и не забу́ди посеща́ти чад твои́х. Моли́ за ны, о́тче свяще́нный, за де́ти твоя́ духо́вныя, я́ко име́яй дерзнове́ние к Небе́сному Царю́: не премолчи́ за ны ко Го́споду, и не пре́зри нас, ве́рою и любо́вию чту́щих тя. Помина́й нас недосто́йных у престо́ла Вседержи́телева, и не преста́й моля́ся о нас ко Христу́ Бо́гу: и́бо дана́ тебе́ бысть благода́ть за ны моли́тися. Не мним бо тя су́ща ме́ртва: а́ще бо те́лом и преста́вился еси́ от нас, но и по сме́рти жив сый пребыва́еши. Не отступа́й от нас ду́хом, сохраня́я нас от стрел вра́жиих и вся́кия пре́лести бесо́вския и ко́зней диа́вольских, па́стырю наш до́брый. А́ще бо и мо́щи твоя́ сокрове́ны бы́ша на земли́, но свята́я твоя́ душа́ со А́нгельскими во́инствы, со Безпло́тными ли́ки, с Небе́сными Си́лами, у Престо́ла Вседержи́телева предстоя́щи, досто́йно весели́тся. Ве́дуще у́бо тя вои́стину и по сме́рти жи́ва су́ща, тебе́ припа́даем и тебе́ мо́лимся: моли́ся о нас всеси́льному Бо́гу, о по́льзе душ на́ших, и испроси́ нам вре́мя на покая́ние, да невозбра́нно пре́йдем от земли́ на Не́бо, от мыта́рств же го́рьких, бесо́в возду́шных князе́й и от ве́чныя муки да изба́вимся, и Небе́снаго Ца́рствия насле́дницы да бу́дем со все́ми пра́ведными, от ве́ка угоди́вшими Го́споду на́шему Иису́су Христу́, Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, со безнача́льным Его́ Отце́м, и с Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *